مفهوم قرنطينه اجباري در مجسمه هاي fabio

چيدماني از مجسمه هاي حکاکي شده از سنگ مرمر توسط  fabio viale در سرتاسر شهر pietrasanta در tuscan قرار گرفت.

به گزارش گالري آنلاين، شهر pietrasanta در tuscan پذيراي نمايشگاه عمومي از آثار برجسته مجسمه ساز fabio viale است. اين هنرمند که به ساخت مجسمه هاي حکاکي شده از سنگ مرمر شهرت دارد، بنا به درخواست شهردار pietrasanta مجموعه اي از آثار خود را در گفتگو با بافت شهري تاريخي اين منطقه به نمايش مي گذارد. اين نمايشگاه با عنوان "truly" و با مديريت Enrico Mattei در ديدني ترين مکان هاي عمومي pietrasanta، از جمله ميدان piazza del duomo و کليساي sant'agostino، متعلق به قرن چهاردهم، برگزار شد. Fabio viale در واکنش به بيماري همه گير و رو به رشد کرونا، مفهوم قرنطينه اجباري ما در اين مدت را به نمايش گذاشته است که   تنديس "3 الهه رحمت" در کليسا را در ميان ديگر آثارش متمايز مي کند.

هنرمند در نمايشگاه "truly" با حمايت گالري galleria poggiali، به شمايل نگاري جديدي پاسخ داده است که نشان ميدهد همگي به ماسک هاي صورت وابسته هستيم.   اين هنرمند موضوع نمايشگاه خود  را به صورت سمبليک با تنديس "سه الهه رحمت" در کليساي sant'agostino نشان مي دهد. تنديس ها که از سنگ مرمر سفيد همراه با جزئيات دقيق چين هاي لباس ساخته شده اند، سه زن اهل ghardaïa، شهري در الجزاير را به تصوير مي کشند. در  اين شهر  زنان لباس سنتي هايک، لباس سفيد، گشاد و تمام قدي که دور سر و بدن زنان پيچيده شده و فقط يک چشم آن ها بيرون مي ماند، بر تن مي کنند.

نصب "سه الهه رحمت" در کليسا بر انرژي عرفاني و سمبليک آن تاکيد کرده و علاوه بر آن به دنبال ايجاد انگيزه اي براي گفتگو پيرامون آزادي فردي، مذهبي و انديشه است.  همچنين اين ايده در کنار مجسمه "stargate" که از سنگ مرمر arabescato کوه altissimo ساخته شده است. بازتاب پيدا مي کند. حجمي که با به هم چسباندن دو جعبه بزرگ ميوه با شکافي که بين آن دو ايجاد شده است، به گذرگاه و در عين حال حد و مرز مضامين ناشي از پيامدهاي معنويت و رهايي نوين تبديل  شده است.

sergio risaliti مدير موزه در فلورانس novecento و نويسنده مقاله اي در کاتالوگ نمايشگاه مي گويد، در مبناي کار viale، درک تحسين برانگيزي از واقعيت، رابطه اي مقدس بين تکنيک و شعر، متريال و ابزار، انسان و طبيعت نهفته است که اين هنرمند سال ها براي رسيدن به آن تلاش کرده است. اين همان چيزي است که او را به خلق  تکنيکي نو آورانه سوق داده  است که هدف از آن در مجموع  تقويت خصوصيات ظاهري سنگ و ويژگي هاي مفهومي و تجسمي تخيل انسان است.

پیمایش به بالا