نظر به اهميت برگزاري نمايشگاه مطبوعات، خبرگزاريها و پايگاههاي اطلاعرساني با نام و رويکرد جديد «نمايشگاه رسانههاي ايران»، ستاد اجرائي اين نمايشگاه در صدد است طراحي نشانه دائمي (لوگو-آرم) اين رويداد ملي را با توجه به جنبههاي اصيل و فضاي نوپديد رسانهاي، از طريق برگزاري فراخوان به رقابت بگذارد. بدين منظور از کليه هنرمندان، طراحان گرافيک و علاقهمندان دعوت ميشود تا با مد نظر قراردادن شرايط ذيل، طرحهاي پيشنهادي خود را ارسال نمايند.

* توضيحات و مشخصات فني
- نشان ميبايست مطابق با قوانين جمهوري اسلامي ايران باشد.
- ارايه توضيحات در مورد نشان و شناسنامه هر عنصر آن الزامي است.
- نشان ميبايست ترجيحا ساده و قابل فهم بوده و از وجوه فني، هنري و زيباشناسي برخوردار باشد.
- نشان ميبايست ساختاري منسجم و معين داشته باشد.
- نشان ميتواند (نه لزوما) به صورت ترکيبي از تصوير و حرف باشد.
- نشان ميبايست چنان طراحي شود که قابليت استفاده آن در وب سايت، بج سينه، سربرگ، لوح تقدير و مرسومات چاپي را داشته باشد.
- نشان ميبايست براي ملاحظات فني چاپ و تغيير اندازه خللي وارد نکند و امکان قابليت حجمسازي (تنديس) را داشته باشد.
- نشان ميبايست در ابعاد کوچک و بزرگ خوانايي و تناسب ظاهري و مفهومي خود را از دست ندهد و به صورت رنگي و تک رنگ قابل استفاده باشد.
- امکان استفاده از نشان در ارتباطات بينالمللي وجود داشته باشد.
- داراي اجزايي هماهنگ باشد و وقتي چرخانده و يا برعکس شود قابل تشخيص باشد.
- نشان ميبايست به گونهاي طراحي شود که توسط افراد باسواد گرافيکي پايين نيز قابل درک و به يادماندني باشد.
- نشان ميبايست داراي مشخصههاي بصري مستقل بوده و با ساير نشانهها و نمادهاي ثبت شده ايراني و خارجي تشابه نداشته باشد.
- نشان ميبايست به دليل قرارگرفتن در تابلوهاي تبليغات محيطي، پوسترها و سربرگها و …، در خور شأن نمايشگاه رسانههاي ايران باشد.
- در طراحي نشان ميبايست به رويکرد جديد نمايشگاه رسانهاي ايران مبني بر پوشش همه انواع رسانه مشتمل بر رسانههاي چاپي، رسانههاي برخط، رسانههاي اجتماعي، دانشبنيان و نوآورانه و سامانههاي خبري توجه شده و طرح ارسالي بيانگر گستردگي و جامعيت اين نمايشگاه باشد.
- چنانچه نسبت به مالکيت معنوي هر يک از آثار ارائه شده هر گونه ادعا يا شکايتي از سوي ديگران مطرح شود، در صورت اثبات اين موضوع، عواقب حقوقي ناشي از آن متوجه صاحب طرح (ارائه دهنده) بوده و دبيرخانه در حذف طرح ارسالي اختيار تام خواهد داشت و حق پيگيري قانون و قضايي براي ستاد اجرائي نمايشگاه محفوظ خواهد ماند.
- هرنفر ميتواند نسبت به ارائه حداکثر 3 طرح به دبيرخانه ستاد اجرائي اقدام نمايد.
* نحوه و تاريخ ارسال طرح و ايده ها:
- متقاضيان شرکت در مسابقه ميبايست حداکثر تا تاريخ 30 دي ماه 1402، نسبت به ارسال طرح با ابعاد و اندازه کلي آثار خود (در اندازه A4 با حجم حداقل 3 مگابايت، کيفيت 300 dpi و فرمت jpg) صرفا به آدرس پست الکترونيکي setad@pressexpo.ir اقدام نمايند.
- مهلت ارسال آثار قابل تمديد نميباشد.
- توجيهات هر طرح حداقل در يک صفحه ذکر شود.
- درج مشخصات شرکت کننده شامل نام و نام خانوادگي، کدملي، نشاني پستي، تلفن همراه، پست الکترونيکي يا آدرس وب سايت به همراه طرحهاي پيشنهادي الزامي است.
طرحها و ايدههاي دريافتي، توسط اساتيد، صاحب نظران و متخصصين اين حوزه داوري و در نهايت 3 طرح برگزيده توسط ستاد اجرائي معرفي شده و جوايز نفيسي به آنها اهدا خواهد شد.
