توهم صخره ای در خط افق

چیدمانی ملهم از سادگی و زیبایی طبیعی سنگ

یک استودیوی هنر و فناوری مستقر در ملبورن با استفاده از شانزده بادکنک پر از هوا چیدمانی را در Scape در i Light سنگاپور ارائه می دهد.


به گزارش گالری آنلاین، بلندترین بادکنک در این پروژه به 13 متر می رسد. این سازه‌ها منظره‌ای کوهستانی را تقلید می‌کنند و توهمی از تشکیل صخره‌ای طبیعی در مقابل خط افق شهر ایجاد می‌کنند.

این چیدمان که در شب روشن می‌شود، از مفهوم ژاپنی Iwagumi نشأت می‌گیرد، اصطلاحی به معنای «تشکیل صخره» که توسط تاکاشی آمانو در فضاهای آبی رایج شد. رویکرد آمانو بر سادگی و زیبایی طبیعی چیدمان سنگ ها تاکید دارد.

نمرود ویس، هنرمند و بنیانگذار ENESS، این چیدمان را ستایشی از طراحی ذاتی طبیعت توصیف می کند. بافت‌های بادی به‌گونه‌ای دقیق ساخته شده‌اند که شبیه صخره‌های واقعی هستند و به بازدیدکنندگان حس شگقت انگیزی از تجربه بصری و لمسی ارائه می‌دهند. همراه کردن صدا در این پیدمان تجربه همه جانبه ای را برای مخاطب به ارمغان می آورد. صدای پرندگان، قورباغه‌ها، جیرجیرک‌ها، میمون‌ها، خفاش‌ها و رودخانه‌های کوهستانی را ایجاد می‌کنند و یک محیط شنیداری پویا ایجاد می‌شود. این تعامل بر تضاد بین صداهای طبیعی داخل چیدمان و صداهای شهری که به فضا نفوذ می کند تأکید می کند.


logo-samandehi