نمایشگاه «ما کوچ‌نشین هستیم، ما رویاپردازیم» در پارک مجسمه نیویورک

نمایشگاه «ما کوچ‌نشین هستیم، ما رویاپردازیم» اثر سوچیتره ماتای در پارک مجسمه سقراط نیویورک، هویتی پراکنده و تاریخی غنی را به تصویر می‌کشد. این آثار که از ساری‌های کهنه و استیل آینه‌ای ساخته شده‌اند، نشان‌دهنده ترکیبی از تجربیات شخصی و تاریخ جمعی است که مرزهای هنر و فرهنگ را به چالش می‌کشند.


به گزارش گالری آنلاین، در پس‌زمینه‌ای از آسمان‌خراش‌های نیویورک، مجموعه‌ای از آثار هنری پر جنب و جوش توسط سوچیتره ماتای در پارک مجسمه Socrates پراکنده شده است.

این نمایشگاه با عنوان «ما کوچ‌نشین هستیم، ما رویاپردازیم»، پارک را به فضایی برای تأمل و بررسی هویت، پراکندگی و بازپس‌گیری تاریخ تبدیل می‌کند. این چیدمان مجسمه‌سازی بخشی از یک سال پرکار برای این هنرمند مقیم لس‌آنجلس است که توسط پروژه‌های رابرتز نمایندگی می‌شود و آثار او همچنان مرزهای هنر، فرهنگ و حافظه را به چالش می‌کشد.

آثار ماتای ریشه در تجربیات شخصی او به عنوان فرزند والدین هندی دارد که از گویان مهاجرت کرده‌اند. او از یک تاریخ غنی و پیچیده بهره می‌برد تا آثاری خلق کند که روایات استعماری و پدرسالارانه را به چالش می‌کشد و از مواد و تکنیک‌های به ارث رسیده از مادربزرگ‌هایش استفاده می‌کند.

در این نمایشگاه، ماتای با در هم تنیدن حافظه، اسطوره و فرهنگ مادی، شش «کپسول» ساخته شده از ساری‌های کهنه و استیل ضد زنگ آینه‌ای را به نمایش می‌گذارد. این اشکال ارگانیک یادآور رسوبات یخی هستند و چشم‌انداز افسانه‌ای خیالی هنرمند را به تصویر می‌کشند. این کپسول‌ها همزمان هم مجسمه و هم آثار باستانی از آینده‌ای هستند که در آن تجربه پراکندگی به شیوه‌ای جشن گرفته شده و بازپس‌گرفته شده است. ساری‌ها که از جنوب آسیا و دیاسپورای گسترده آن تهیه شده‌اند، به هم بافته شده و نمادی از جامعه‌ای هستند که پس از پراکندگی‌های استعماری دوباره به هم پیوسته‌اند.

logo-samandehi