جای دادن طبیعت بکر در مکعب سفید

فابیان کنشت در چیدمان هنری "صخره‌" بخشی از طبیعت بکر اتریش را در یک مکعب سفید قاب‌بندی کرده است.


به گزارش گالری آنلاین، برنامه جدید «اقامتگاه هنری ریزنبرگ» که توسط زوج هنرمند، کاترین و برنارد شلوگا برگزار می‌شود، اولین نمایشگاه خود را با چیدمان هنری فابیان کنشت با عنوان "ایزولاسیون (صخره‌)" در اتریش آغاز کرد. این اثر که در تاریخ ۳۰ اوت ۲۰۲۴ افتتاح شد، هفت متر بالاتر از سطح یک صخره نصب شده و در میان جنگل‌ها و مراتع وسیع اطراف یک خانه‌ مزرعه‌ای قدیمی واقع در کوهستان‌های کارینتیا که به سال ۱۷۶۵ بازمی‌گردد، پنهان شده است. هدف این اقامتگاه هنری، ایجاد محیطی خاص برای خلاقیت هنری، آرامش و ارتباط عمیق با طبیعت است.

«ایزولاسیون (صخره‌)» آخرین و پیچیده‌ترین نسخه از مجموعه‌ای از آثار کنشت است که از سال ۲۰۱۵ مرز بین اثر هنری و فضای نمایشگاه را بررسی می‌کند. این هنرمند ساکن برلین از آن زمان مکعب‌های سفید موقتی را در چشم‌اندازهای دورافتاده‌ای مانند مرداب‌ها، یخ‌زارها، جنگل‌ها و بیابان‌ها ساخته است. درون این فضاهای بسته ساده، کنشت جوهره محیط اطراف را به تصویر می‌کشد و بیننده را با دیدگاهی متفاوت و حس سوررئال مواجه می‌کند.

در اثر «ایزولاسیون (صخره‌)» کنشت، بخشی از جهان طبیعی - در اینجا یک قسمت از صخره - در داخل مکعب سفید و با نور نئون قاب‌بندی شده است. این کار، فضای بیرونی را به فضای درونی تبدیل کرده و ادراک ما از طبیعت و مصنوع را به چالش می‌کشد.

ورود به «ایزولاسیون» کنشت همانند وارد شدن به یک صحنه به دقت طراحی شده است که این حس با مستندات عکاسی از نصب هنری بیشتر تأکید می‌شود. اما آثار کنشت بیشتر از یک لحظه ثبت شده هستند. برخلاف عکس‌ها، این آثار تجربیات زنده و پویا هستند. بازدیدکنندگان دعوت می‌شوند تا در حالتی از تأمل آرام فرو روند که در آن صداهای طبیعت برجسته‌تر می‌شوند و درک عمیق‌تری از همبستگی میان تمام عناصر جهان پیدا می‌کنند. «ایزولاسیون (صخره‌)» در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر ۲۰۲۴ برای عموم باز خواهد بود.


logo-samandehi