فراخوان ملی طراحی المان شهری شیشه، آبگینه و فرش ورامین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین، از انتشار فراخوان ملی طراحی المان شهری شیشه، آبگینه و فرش ورامین با همکاری شهرداری این شهر خبر داد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از میراث‌آریا، محمدرضا تاجیک، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین، اعلام کرد: فراخوان ملی طراحی المان شهری شیشه و آبگینه و فرش ورامین، با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین، آغاز شده است.

او با اشاره به ثبت شهر ورامین به عنوان «شهر ملی شیشه و آبگینه» و «شهر جهانی فرش دستبافت با طرح میناخانی» توسط وزارت میراث‌فرهنگی، اظهار کرد: این اداره در نظر دارد با توجه به هویت تاریخی، مذهبی و فرهنگی ورامین، المان‌هایی برای این ۲ اثر سنتی و ارزشمند از طریق این فراخوان طراحی و انتخاب کند. این المان‌ها قرار است در محوطه بیرونی مقابل بنای تاریخی مسجد جامع ورامین اجرا شوند.

تاجیک تصریح کرد: از اساتید و هنرمندان دعوت می‌شود تا طرح‌های خود را تا ۲۵ آبان ماه سال جاری، با قابلیت فنی و اجرایی، از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۲۲۹۱۰۸۵۴ ارسال کنند. پس از بررسی طرح‌های دریافتی، سه طرح برتر انتخاب و به طراحان آنها لوح یادبود و هدایایی اهدا خواهد شد.

logo-samandehi