جشن ۴۰ سالگی موزه نوگوشی همراه با بازنگری

بر علیه زمان: بازنمایی ۴۰ سالگی موزه نوگوشی، عنوان نمایشگاهی است که نگاهی تازه به آثار اصلی که مجموعه موزه را تعریف کردند، ارائه می‌دهد.


به گزارش گالری آنلاین، این نمایشگاه که از ۲۸ اوت ۲۰۲۴ تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۵ برگزار می‌شود، مجسمه‌هایی را که از سال ۲۰۰۹ در گالری‌های اصلی خود به نمایش درنیامده‌اند، دوباره به معرض نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه توسط متیو کیرش، کیوریتور و مدیر تحقیقات موزه، ترتیب داده شده و بر روی قطعات مهمی تمرکز دارد که مسیر هنری نوگوشی را شکل داده‌اند.

در هسته‌ی نمایشگاه «بر علیه زمان»، کاتالوگ ۱۹۸۷ با عنوان «موزه باغ ایزامی نوگوشی»که توسط خود نوگوشی نوشته شده، قرار دارد. این کاتالوگ که به جای برچسب‌های سنتی دیواری عمل می‌کرد، به‌عنوان راهنمای مجموعه موزه عمل کرده و افکار نوگوشی درباره آثار را ارائه می‌دهد. پس از درگذشت نوگوشی در سال ۱۹۸۸، این کاتالوگ به چارچوبی برای مجموعه دائمی موزه تبدیل شد. نمایشگاه، مجسمه‌هایی را که پیش و پس از انتقال نوگوشی به استودیوی خود در لانگ آیلند سیتی در سال ۱۹۶۱ خلق شده، به نمایش می‌گذارد و به آثار کلیدی که نقاط عطفی در مسیر هنری شش‌دهه‌ای او بودند، می‌پردازد.

متیو کیرش کیوریتور موزه نوگوشی اظهار می‌کند که با وجود تغییرات فضای موزه در اوایل دهه ۲۰۰۰، بازنمایی «بر علیه زمان» جوهره فرآیند خلاقانه نوگوشی را به تصویر می‌کشد. این بازنمایی به عکس‌های آرشیوی متکی است که رویکرد دقیق نوگوشی در ترتیب و چیدمان آثارش در سال‌های اولیه موزه را مستند می‌کند. با وجود تغییرات فضا، نمایشگاه نسخه‌ای تقطیر شده از نصب ۱۹۸۵-۱۹۸۸ را ارائه می‌دهد و بینش جدیدی به تمرینات در حال تحول نوگوشی ارائه می‌دهد.

این نمایشگاه شامل بیش از شصت اثر است، از جمله برخی از نخستین مجسمه‌های انتزاعی نوگوشی از اواخر دهه ۱۹۲۰ که بلافاصله پس از زمان او در استودیوی کنستانتین برانکوسی در پاریس خلق شده‌اند. این قطعات برنجی و چوبی به همراه پرتره‌های نیم‌تنه از دهه ۱۹۳۰ که نوگوشی به دلایل مالی به‌طور متناوب تولید کرده، به نمایش گذاشته می‌شوند. بازنمایی همچنین شامل مجسمه‌هایی از دوره استودیوی دهه ۱۹۴۰ نوگوشی، مانند آثار مرمری و سنگ لوح متصل، آزمایش‌های با مجسمه‌های منیزیتی نورانی به نام «ماه‌ها»، و کنده‌کاری‌های اونیکس و آلاباستر است.


logo-samandehi