انتخاب مورو کوسونوکی و فریدا اسکوبدو برای بازسازی مرکز پمپیدو

ساختار نمادین پمپیدو که توسط رنزو پیانو و ریچارد راجرز طراحی شده است، حفظ خواهد شد و با رویکردی اکولوژیکی، این مجموعه برای استفاده معاصر بازسازی می‌شود.


به گزارش گالری آنلاین، مرکز پمپیدو اعلام کرده است که دفتر معماری مورو کوسونوکی با همکاری استودیوی فریدا اسکوبدو و AIA برنده مسابقه معماری برای بازسازی این مرکز شده‌اند. این پروژه قرار است تا سال ۲۰۳۰ تکمیل شود.

بدون هرگونه ساخت و ساز یا الحاق جدید، این مداخله بخشی از مجموعه را به مکان‌های جدید فرهنگی و اجتماعی تبدیل خواهد کرد. برای معماران، چهار خط‌ مشی اصلی ساختار رویکرد مفهومی را بر اساس اصول تأسیسی مرکز پمپیدو تعیین می‌کند: ایجاد گذرهای فیزیکی و بصری در سراسر سایت، تضمین مسیریابی روان، فعال‌سازی و بازتعریف فضاها و احترام به بستر موجود.

میدان پمپیدو، که نقطه اصلی استقبال از بازدیدکنندگان است، رابطه‌ای نزدیک با شهر دارد. معماران اصلی، مورو کوسونوکی که مقر آن در پاریس است، به همراه معمار مکزیکی فریدا اسکوبدو، تلاش خواهند کرد تا با اطمینان از یکپارچگی کامل با بافت شهری، استفاده از این مرکز را افزایش دهند و فضاهای کمتر استفاده شده را در دو طرف احیا کنند. این بازسازی با تأکید بر این صحنه طبیعی، قصد دارد به ابرازات خودجوش فرهنگ‌های شهری، شامل اجراکنندگان، رقصندگان، هنرمندان خیابانی و شاعران، دعوت کند تا از این فضا به طور مستقیم در ارتباط با آنچه مرکز پمپیدو در اوایل دهه ۱۹۷۰ نمایانگر بود، استفاده کنند.

آتلیه برانکوسی برای میزبانی مرکز تحقیقات و منابع مرکز پمپیدو بازسازی خواهد شد. بازسازی سطوح کف، عبورهای بصری و فیزیکی را با فراهم کردن دسترسی جدید در سطح خیابان اصلی، رمپی که به فضای کار در سطح باغ دسترسی دارد و یک طبقه اداری اضافی در سطح پایین، بهبود خواهد بخشید. باغ به سمت شمال شرقی و در محل پلکان قدیمی گسترش خواهد یافت و نمای جنوبی با استفاده از سیستم دیوار پرده‌ای به روی میدان باز خواهد شد.


logo-samandehi