"جنون طبیعت" به گالری شمیس می رود

نمایشگاهی از آثار سیما نوین تحت عنوان "جنون طبیعت" از روز جمعه 20 مهرماه در گالری شمیس برپا می شود.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم سعید باباوند آمده است:

سیما نوین اگر چه روی در انتزاع دارد اما جایی میان نقاشی انتزاعی و فیگوراتیو ایستاده است چرا که از هنر واقع‌گرا می‌آید.

در این نمایش که سرنمونی از یک دوره‌ی کاری است اما هیجان آثار نه فقط حاصل رفت و آمد نقاش میان انتزاع و واقع‌گرایی که واگویه‌ی التهاب‌های زیست زن نقاش است. گل‌ها و بوته‌ها و آسمان و ابر و رود و صخره که ظاهر می‌شوند و پنهان می‌شوند، ظاهر می‌شوند و پنهان می‌شوند، ظاهر می‌شوند و پنهان می‌شوند تا بازنمود روز و روزگار زیست هنرمند باشند.

اما در نهایت نمایشگاه جنون طبیعت نه هنری اجتماعی که نقاشی شاعرانه‌ای است در زمانه‌ی عسرت. عسرتی که به هیئت باد ظاهر شده و آنقدر وزیده که در طبیعت انتزاع‌شده‌ی نقاش گاهی آتش افروخته و سرگرم سوختن است.

سیما نوین در این مجموعه گویی سرگرم گشودن گره پارادوکس‌هایی است که از تجربه‌ی زیسته‌اش به قالب دوگانه‌های انتزاع و طبیعت، خشم و آرامش، و عشق و بی‌اعتمادی سرریز کرده است. از همین رهگذر هجوم بی‌رحمانه‌ی طبیعت را تصویر کرده که می‌تواند با زیبایی‌اش انسان را به آغوش بکشد و البته او را در دلش دفن کند.

علاقمندان جهت بازدید از آثار میتوانند در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ و سایر روزها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به نشانی تهران فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه دانیالی، پلاک ۸ مراجعه نمایند.

گفتنی است؛ گالری شمیس شنبه ها تعطیل است.


logo-samandehi