رکورد فروش بیش از ۱۲۰ میلیارد در حراج آنلاین تهران

بیست و یکمین حراج تهران که به معرفی آثار هنر معاصر ایران به صورت آنلاین اختصاص داشت با ارائه ۱۴۰ اثر طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و توانست با فروش کلی ۱۲۰ میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومان دو برابر مجموع فروش حراج مشابه آنلاین در هجدهمین دوره رکورد قابل توجهی را در مارکت هنر ایران و تجارت الکترونیک هنر ثبت کند.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی حراج تهران، در این دوره از حراج تهران ۱۴۰ اثر از ۱۳۶ هنرمند ارائه شد که مجموعه ای از چهره های تثبت شده مارکت هنر هنرمندان جوان و هنرمندان نوظهور کشور بودند که ۳۶ هنرمند برای اولین بار آثارشان در مارکت هنری ارائه میشد. از میان آثار این هنرمندان ۱۳۲ اثر به فروش رسید و ۸ اثر به فروش نرسید تا در نهایت با فروش 94 درصد آثار ارائه شده رکورد ۱۲۰ میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومانی برای تجارت الکترونیک هنر ایران ثبت شود.

در بیست و یکمین حراج تهران ۲۶ اثر با ارزش برآورد قیمت میلیاردی به مجموعه داران ایرانی پیشنهاد شدند که ۲۴ اثر بین قیمت ۱ تا ۱۲ میلیارد تومان فروش رفتند.

رکورد این دوره حراج به اثری از منیر (شاهرودی) فرمانفرماییان اختصاص پیدا کرد که به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان به فروش رسید. این اثر که از نمونه آثار کلاسیک این هنرمند فقید است تلفیقی از هنر آیینه کاری نقاشی پشت شیشه و گچ روی چوب بود که بر اساس هندسه مقدس ایرانی اسلامی است. در رتبه دوم این دوره از حراج اثری با عنوان «تابستان زمستان از مجموعه مغربیها، آیدین آغداشلو قرار گرفت که به قیمت ۱۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان به فروش رسید. جایگاه سوم رکوردداران این دوره از حراج هم به تابلو نقاشی رضا درخشانی با عنوان روز و شب را میشمارم اختصاص پیدا کرد که به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

منیر (شاهرودی) فرمانفرماییان / بدون‌عنوان / رقم فروش: 11,660,000,000 تومان

آیدین آغداشلو / تابستان، زمستان از مجموعه مغربی‌ها / رقم فروش: 11,220,000,000 تومان

رضا درخشانی / روز و شب‌ را می‌شمارم، روز و شب / رقم فروش: 10,120,000,000 تومان


در جایگاه بعدی ذی قیمت ترین آثار این دوره از حراج تهران مجسمه ای سفالین از پرویز تناولی با عنوان شاعر و مرغ به مبلغ ۷ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان از سوی مجموعه داران هنری خریداری شد و در جایگاه پنجم نیز نقاشی بدون عنوان از فریده لاشایی قرار گرفت که به مبلغ ۵ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

پرویز تناولی / شاعر و مرغ / رقم فروش: 7,260,000,000 تومان


در مجموع در بیست و یکمین حراج تهران که به شکل آنلاین برگزار شد ۲۴ اثر بالای ۱ میلیارد، ۱۸ اثر بین ۵۰۰ تا ۱ میلیارد تومان، ۷۴ اثر بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان و ۱۵ اثر زیر ۱۰۰ میلیون تومان فروش رفتند.

آثار بیست و یکمین حراج تهران که در مجموع شامل ۱۱۵ تابلو نقاشی، ۱۷ مجسمه، ۸ عکس میشد؛ طی ۳ روز در هتل پارسیان آزادی به نمایش درآمد که با استقبال مخاطبان روبرو شد؛ ضمن آنکه در طی این مدت خریداران میتوانستند پیشنهادهای قیمتی خود را بر روی سایت حراج تهران ثبت کنند که با توجه به ثبت ۴۸۱ پیشنهاد ۷۴ مجموعه دار موفق به خرید آثار این دوره شدند و در نهایت ۱۳۲ اثر با رکورد ۱۲۰ میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومان به فروش رسیدند.


logo-samandehi