فراخوان مسابقه معماری طراحی ساختمان های بلند CTBUH 2018


انجمن ساختمان های بلند و محله های شهری (CTBUH) فراخوان هفتمین دوره رقابت های خود را با هدف به ارمغان آورن مفهومی جدید در معنی و ارزش ساختمان های بلند در جوامع مدرن، اعلام کرده است.
به گزارش گالری آنلاین، دوران حضور ساختمان بلند به عنوان یک قطعه نمادین مجسمه گونه و ایستاده در انزوا به پایان رسیده است. طراحان مسئولیت دارند تا اطمینان حاصل کنند که این ساختارهای دائمی شهری پاسخگوی شهرهای آینده به بزرگترین چالش آنها یعنی "زمان" باشند.
رشد بی سابقه جمعیت ؛ توده شهرنشینی ؛ تغییر آب و هوا؛ تخریب محیط زیست؛ تغییر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی؛ و پیشرفت سریع نوآوری های فنی عظیم از جمله مولفه های شهر های پیش روست.
آینده بشریت در این سیاره بر مزایای جمعی تراکم شهری متکی است. کاهش مصرف زمین و انرژی مورد نیاز برای ساخت و راه اندازی شهر از نکات حائز اهمیت در این زمینه هستند.
برای ایجاد تراکم در ساخت ساختمان های بلند، نه تنها به افزایش ارتفاع ساختمان بلکه به اتصال چندین لایه در شهر باید فکر کرد.
شرکت کنندگان آزادند که پروژه های خود را در هر نقطه از جهان قرار دهند و می بایست به دقت سایت خود را (باید یک سایت "واقعی" در یک مکان شهری موجود باشد) در نظر بگیرند، زیرا زمینه سایت نفوذ قابل توجهی بر طراحی پروژه دارد.
شرکت کنندگان همچنین می توانند اندازه، ارتفاع، عملکرد، مسکن و مسئولیت ساختمان را تعیین کنند. هدف از این آزادی ها در سایت و برنامه، به حداکثر رساندن تنوع و خلاقیت آثار ارسالیست.
دانشجویان تحصیلات عالی سراسر جهان در سال تحصیلی 2017-2015 میتوانند پروژه های خود را برای بررسی به این رویداد ارائه دهند.
شرکت کنندگان باید با اکتشاف و حل و فصل رابطه هم افزایی در ساختمان های بلند در یک محیط منحصر به فرد شهری مشارکت کنند؛ چگونه این ساختمان بلند می تواند از جنبه های فرهنگی، فیزیکی و زیست محیطی آن سایت الهام گرفته شود؛ و چگونه برنامه ساختمان تحت تأثیر شرایط کوچک و کلان سایت / شهر قرار دارد و ساختمان چگونه به مسائل جهانی پاسخ میدهد؟ پیشنهادات باید شواهدی از درک دقیق از چگونگی ملاحظات ساختاری، محیط، خدمات و غیره را برای موفقیت ساختمان بلند به عنوان فرم، مواد، زیبایی شناسی و غیره به عنوان حیاتی برای موفقیت نشان دهد.
شرکت کنندگان همچنین باید معیارهای CTBUH را برای تعریف ساختمان های بلند در نظر بگیرند، به طوری که "حداقل 50٪ از ارتفاع آن توسط مساحت مورد استفاده اشغال می شود" (یعنی پیشنهاد ها باید "ساختمان ها" باشند نه صرفا مشاهده، ارتباطات، و یا برج های دیگر )

مهلت ثبت نام: 16 جولای 2018 (25 تیر 97)
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi