رقابتی برای معماران در مریخ

فراخوان مسابقه معماری Marschitect 2018


طراحی فضای زندگی و اقامت پنج محقق در مریخ با هدف بررسی ایده ی امکان انتخاب سیاره مریخ به عنوان زیستگاه بالقوه جدید برای جمعیت آینده زمین موضوع مسابقه Marschitect است.
به گزارش گالری آنلاین، از زمان آغاز زمان، انسانها جذب ماهیت عرفانی دیگر اجرام آسمانی که در اطراف سیاره زمین قرار دارند شده اند. این شگفتی به کارهایی در علوم نجوم، معماری و بسیاری دیگر از مطالعات انجام شده است، از ساخت یک تلسکوپ ساده تا اولین قدم های انسان در ماه ... این حرکت و اکتشاف های بی پایان، سبب شده تا امروزه بتوانیم از کهکشان های اطراف خود که هزاران سال نوری از ماه فاصله دارند، درک داشته باشیم.
در چندین قرن گذشته، زمین با توجه به تلاش انسان برای زندگی بهتر، با افزایش فشار به منابع خود مواجه شده است.
این فشار مستمر در حال حاضر به تغییرات غیر قابل پیش بینی و غیرقابل برگشت در شرایط جو و شرایط آب و هوایی ما افزوده شده است. برای رفع سنگینی این شرایط، انسان تلاش های زیادی برای یافتن منابع در سایر سیارات مانند مریخ در جهت ایجاد آینده پاک و پایدار کرده است.
در دهه های پیشین شاهد توجه به سیاره سرخ برای تبدیل شدن به یک زیستگاه بالقوه جدید برای جمعیت آینده زمین بوده ایم.
با وجود بسیاری از سازمان های چشم انداز و مطالعات و تحقیقات علمی زمین شناسی ، آینده ی ساکنان سیاره ی سرخ در حال حاضر نامعلوم است؛ اکنون فرصتی است برای ایجاد یک فردای آرمانی برای بشر و ساختن حیات در سیاره ای دیگر.
"مریخ وجود دارد، منتظر رسیدن است." این را Buzz Aldrin فضانورد سابق میگوید. او و فرمانده نیل آرمسترانگ اولین دو انسان بودند که در ماه فرود می آمدند.
برگزار کنندگان این رویداد از معماران، طراحان، دانش آموزان، معلمان، مهندسان، هنرمندان، بینندگان و هر کس که به این آینده نامرئی و رویایی اعتقاد دارد دعوت کرده است در این رویداد شرکت کنند.
محقق به دقت انتخاب شده اند تا پارامترهای مختلف را برای تأیید این ایده برای وجود زندگی در مریخ بررسی کنند. شرکت کنندگان فضاهای کاربردی و پایدار را طراحی می کنند که نیازهای این پنج محقق را تامین می کند.
فضاهای این برنامه عبارتند از: محل نشیمن، منطقه خواب برای پنج نفر، آشپزخانه، منطقه تحقیقاتی، فضاهای تعاملی، حوزه بهداشت و حمام، منطقه تفریحی، مناطق کنترل شده برای کشاورزی و هر فضای دیگر که شرکت کننده می خواهد مشخص کند.
شرکت کنندگان باید مکان را در هر نقطه از توپوگرافی مریخ انتخاب کنند.
با سفرهای بینابینی برای انسان ها، یک ایده و نوآوری های مبهم که هر روز ساخته می شوند، به زودی به یک واقعیت تبدیل می شود. اکنون زمان برای تصور و ایجاد تمدن جدید است. یک تمدن که دنیا با فرصتی برای طراحی چشم انداز معماری آینده در سیاره سرخ برای دیگران به دنبال دارد.
"در مریخ، می توانید تمدن خود را حفظ کنید و آن را به چیزی واقعا بزرگ تبدیل کنید."
الون ماسک/ بنیانگذار SpaceX

جوایز:
جوایز مجموع 4000 دلار، به شرح زیر تقسیم می شود:
جایزه اول: گواهی + 2 هزار دلار + انتشارات
جایزه دوم: گواهی + 1200 دلار + انتشارات
جایزه سوم: 800 دلار + گواهی + جایزه + انتشارات
10 اثر قابل تقدیر: دریافت گواهی
برندگان و مراجع ذیصلاح در وب سایت Volume Zero و چندین مجله بین المللی معماری و طراحی منتشر خواهند شد.
برگزار کننده برای تقدیر از همراهی تمام شرکت کنندگان، برای همه گواهینامه مشارکت صادر میکند.

مهلت ثبت نام: 20 ژوئن 2018 ( 30 خرداد 97)

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi