فراخوان مسابقه عکس و فیلم Focus Iran 3


مسابقه و نمایشگاه Focus Iran 3 با مشارکت Craft & Folk Art Museum و بنیاد فرهنگ، از هنرمندان سراسر دنیا دعوت می کند تا برداشت خود را از فرهنگ معاصر جوانان ایران از طریق لنز دوربین به نمایش بگذارند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مجله فرد، «بنیاد فرهنگ» در تازه‌ترین برنامه‌ی خود با همکاری موزه‌ی صنایع دستی و هنرهای مردمی لس‌آنجلس (CAFAM) در نظر دارد تا سومین دوره‌ی مسابقه و نمایشگاه «فوکوس ایران» را برگزار کند.

«فوکس ایران» مسابقه و نمایشگاهی دوسالانه از عکس‌ها و ویدئوهای هنری معاصر در ارتباط با فرهنگ و هنر ایران است که توسط هیات داوران منتخب این جشنواره برگزیده می‌شوند. تم فوکوس ایران ۳ «چشم‌انداز فرهنگ جوانان امروز ایران» است و همه‌ی هنرمندان بالای ۱۸ سال از سراسر جهان می‌توانند تا تاریخ ۲ شهریورماه ۱۳۹۷ آثار خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال کنند.

پس از داوری آثار، تعدادی بالغ بر ۴۰ عکس و ویدئوی برگزیده از هفتم بهمن‌ماه ۱۳۹۷ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ در موزه‌ی CAFAM به معرض نمایش گذاشته خواهد شد. سه برنده‌ی اصلی این رقابت به ترتیب جوایز نقدی پنج، سه و یک هزار دلاری دریافت خواهند کرد و همچنین آثارشان در نشریه‌ی «آرت فورم» به چاپ خواهد رسید.

تنها آثار ارسال شده در قالب دیجیتال واجد شرایط خواهند بود و هر هنرمند می‌تواند فقط یک عکس و یا یک ویدئو به وب‌سایت ارسال کند. آثاری که مستقیماً به بنیاد فرهنگ و یا موزه‌ی CAFAM ارسال شوند مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

بنیاد فرهنگ که بنیادی غیرمذهبی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است و در سال ۲۰۰۸ به منظور بزرگداشت و گسترش فرهنگ و هنر ایرانی در کالیفرنیای جنوبی بنیان گذاری شده است

هیئت داوری «فوکوس ایران ۳» را مهرداد افسری، آریا اقبال، بابک تفرشی، هالی جرگر، مریم زندی، سیف‌الله صمدیان و آماندا ماداکس بر عهده دارند.

هزینه شرکت در مسابقه و نمایشگاه رایگان است

جوایز:
نفر اول: ۳۰۰۰ دلار
نفر دوم: ۲۰۰۰ دلار
نفر سوم: ۱۰۰۰ دلار

آخرین مهلت ثبت نام ۲۸ آگوست ۲۰۱۸ ( ۲ شهریور ۹۷)

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط شرکت و ارسال آثار به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi