فراخوان چالش زندگی جمعی در رم


در چالش زندگی جمعی رم، از شرکت کنندگان خواسته می‌شود مفهوم اسکان مقرون به صرفه‌ای در رم را طراحی کنند که با ایده‌آل‌های سبک هم‌زیستی متناسب باشد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از سایت برگزار کننده مسابقه، رم یکی از شهرهایی است که زندگی در آن به چند دلیل کمترین صرفه را دارد. تاثیر پایدار فساد همراه با بازاری اشباع شده از اصطلاحاً «میکرو آپارتمان» ها (املاکی کوچک با تنها 10، 7 یا حتی 4 متر مربع فضای کف) شرایط کاملا دشواری را برای کسانی که در پی زندگی اقتصادی در رم هستند به وجود آورده است.

شهرهای بزرگ با هر چه کمتر مقرون به صرفه شدن، تنهاتر هم می‌شوند و مردمان بیش از پیش احساس انزوا و جدایی از یکدیگر می‌کنند. مفهوم زندگی جمعی برای صدها سال مطرح بوده است و اکنون در حال ظهور مجدد در جوامع غربی است. جوامعی از طریق معماری هدفمند در حال شکل گیری هستند و فضاهای اشتراکی به وجود می‌آورند که در آنها ساکنین به راههای مختلفی با هم تعامل دارند، از شریک شدن در وعده‌های غذایی و معاشرت گرفته تا شراکت در مراقبت از کودکان.
در چالش زندگی جمعی رم، از شرکت کنندگان خواسته می‌شود مفهوم اسکان مقرون به صرفه‌ای در رم را طراحی کنند که با ایده‌آل‌های سبک هم‌زیستی متناسب باشد. این رقابت فرصتی است برای هواداران معماری به منظور پروراندن یک روش کاملا جدید زندگی، روشی که مفهوم اسکان کم درآمد به صورت جمعی را تجربه می‌کند. به جای گسترش صدها آپارتمان کوچک در مرکز شهر رم، زندگی جمعی می‌تواند چیزی فراتر از صرفا یک محل زندگی مقرون به صرفه را پیشنهاد دهد و آن جامعه‌ای است مناسب برای زندگی در فشار و شلوغی پایتخت ایتالیا.

نیاز طرح‌ها به زمین و مواد باید حداقل باشد تا بتواند بالقوه در سراسر شهر به منظور افزایش ظرفیت گنجایش اسکان گسترش یابد. حداقل اندازه یا تعدادی برای واحدهای مسکونی در هر بلوک تعیین نشده است و پیشنهادات باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند تا با موقعیت‌ها، اندازه‌ها و الزامات گنجایش اهالی تطبیق پیدا کنند.
مکان از پیش تعیین شده‌ای برای رقابت وجود ندارد و بنابراین شرکت کنندگان برای انتخاب هر مکان نظری مناسب در رم آزادند. نکته مهمی که شرکت کنندگان در چالش زندگی جمعی رم لازم است در نظر داشته باشند این است که این راهکار صرفا برای اسکان نیست، بلکه مفهومی جدید در زندگی اشتراکی است و لازم است با توجه به اصول همزیستی توسعه داده شود.

سه پیشنهاد برنده، دو جایزه ویژه و شش دیپلم افتخار انتخاب خواهد شد. Bee Breeders در مجموع 6000 دلار جایزه نقدی به مسابقه اهدا خواهد کرد.

مهلت ثبت نام: 30 اکتبر تا 11 دسامبر 2018 (8 آبان الی 20 آذر)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi