فراخوان سومین جشنواره بین المللی نقالان کوچک



موسسه فرهنگی اکو در راستای ارتقاء فرهنگ و هنر سنتی و دیرینه «روایتگری، قصه گویی، نقالی و پرده خوانی» و نیز تقویت اشتراکات فرهنگی و آداب و رسوم منطقه اکو، درنظر دارد تا با همکاری گروه سفیران صلح و دوستی، سومین دوره جشنواره بین المللی نقالان کوچک را از زاویه دید هنرمندان کوچک کشورهای عضو اکو و غیر عضو سلایق بومی و فرهنگی ملل منطقه، برگزار نماید.

به گزارش گالری آنلاین، در این فراخوان از همه هنرمندان کودک در رشته های نقاشی، قصه گویی و یا داستان نویسی که به موضوع آئینهای مرسوم بر اساس داستانها و ادبیات از منظر فرهنگ بومی خویش پرداخته اند، دعوت می شود تا با خلق و ارسال آثار بدیع خود در این جشنواره بین المللی حضور بهم رسانند.

اهداف جشنواره:
1- تقویت هنر نقالی، روایتگری، پرده خوانی، داستان نویسی، قصه گویی و نقاشی با هدف ایجاد انگیزه و پرورش داستان پردازان جوان و حفظ و ضبط آثار ناملموس
2- تقویت اشتراکات فرهنگی و معنایی و تاثیر آن در صلح جهانی
3- احیاء و ترویج اشعار مفاخر ادبی جهان و ارتباط آن با صلح در زندگی امروز

شرایط شرکت:
1- شرکت برای کلیه هنرمندان کودک و نوجوان در رده های سنی 6 تا 18 سال ازکشورهاى مختلف آزاد می باشد.
2- هنرمندان میتوانند آثار خود را با فرمت JPG و با حجم حداکثر 2 مگابایت همراه با شناسنامه اثر (شامل نام هنرمند، سن هنرمند، تابعیت، موضوع، تکنیک و ابعاد ) را بصورت یک فایل فشرده و به نام هنرمند به ایمل دبیرخانه جشنواره به آدرس info@ecieco.org و یا isbkids.manager@gmail.com ارسال نمایند.
3- چنانچه هنرمند در رشته قصه گویی شرکت کرده باشد لازم است تا فایل تصویری از قصه گویی خود تهیه نموده و همراه با متن داستان به آدرس ایمیل دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.
• در صورت تمایل هنرمند می تواند در روز داوری جهت ارائه حضوری داستان و قصه گویی خود در محل دبیرخانه جشنواره حاضر شود.
4- هر هنرمند در رشته های مختلف میتواند دو اثر، داستان و یا نقل را آماده اجرا و ارسال نماید.
5- هر اثر قصه گویی باید حداقل 15 دقیقه و حداکثر 20 دقیقه باشد و به زبان فارسی و یا انگلیسی ارائه گردد.
6- دبیرخانه جشنواره به آثاری که فاقد کیفیت مناسب صدا و تصویر باشند ترتیب اثر نخواهد داد.
7- تکنیک آثار ارائه شده در رشته نقاشی به این شرح می باشد:
• استفاده از مقوای سفید و بدون بافت در ابعاد 30 *40 سانتیمتر
• بکارگیری ابزار نقاشی از قبیل مداد رنگی، آبرنگ، پاستل و سیاه قلم
• هنرمندانی که ساکن تهران می باشند اصل آثار خود را حداکثر تا تاریخ 11 آذر ماه 1397 به آدرس دبیرخانه جشنواره به نشانی: تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، کوچه باقرالنمر(ناز سابق)، پلاک 10- موسسه فرهنگی اکو، تحویل نمایند.
• آثار برگزیده در نمایشگاهی به همین منظور در محل گالری دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو در معرض بازدید قرار خواهد گرفت.
• به آثار برگزیده و راه یافته به مرحله نمایشگاه، گواهی اثر بدیع و ارزنده هنری از طرف هیات داوران نمایشگاه صادر می گردد.
8- مهلت ارسال آثار تا تاریخ 11 آذر ماه 1397 می باشد. (به دو روش تحویل آثار به دفتر دبیرخانه و یا ارسال فایل تصویری به آدرس ایمیل جشنواره)
9- نمایشگاه آثار برگزیده، در تاریخ 19 آذر ماه 1397 در گالری دیپلماتیک موسسه برگزار خواهد شد.

با عنایت به فراخوان منتشر شده، زمان ارسال آثار ١٢ آذر ماه مى باشد. از ١٥ آذر ماه داروى آثار و اجراها به همراه نمایشگاه نقاشى كودكان هند، ایتالیا و ایران و آلمان برگزار مى گردد. در تاریخ ١٩ آذر ماه همزمان با روز جهانى تدوین و تصویب اعلامیه ى حقوق بشر، مراسم اختتامیه برگزار مى شود. مراسم اختتامیه بسیار بر اهمیت مى باشد زیرا با همكارى برنامه ى جهانى غذا، بنیاد بیماریهاى نادر و حضور شمارى از هنرمندان طراز اول و سفراء، فرهیختگان و مقامات برگزار مى شود و طى آن نقاشیها و اسباب بازیهاى ال آى كه محصول استرالیا هستند و مدیریت و امتیاز آن متعلق به یك ایرانى مى باشد و سود فروش این محصولات را به سفیران صلح و دوستى اهداء نموده تا در فعالیتهاى بشر دوستانه و حمایتى صرف نماید، به فروش مى رسد و سود عواید آن به برنامه ى جهانى غذا و بنیاد بیماریهاى نادر به نفع كودكان گرسنه ى دنیا و كودكان بیمار نادر در ایران تعلق مى گیرد.

در روز ١٩ آذر ماه، پیام دبیر كل توسط نماینده ى رسمى سازمان ملل در ایران قرائت مى شود و دبیركل برنامه ى جهانى غذا نیز با حضور در برنامه پیامى مختص به این جشنواره قرائت مى نماید.

در تلاشیم با همكارى برنامه ى جهانى غذا بخش فروش آثار را با حضور آقاى رضاكیانیان بعنوان مجرى انجام دهیم. كه البته بنا به اهمیت این جشنواره براى سازمان ملل و برنامه ى جهانى غذا، میهمانان ویژه ایى نیز از سوى این دو نهاد بین المللى دعوت مى شوند.
بدیهیست با توجه به اهمیت اختتامیه،محل برگزارى وچگونگى انجام جشنواره طى ٤ روز نهایى و بازدید و حضور سفراء، هنرمندان، فرهیختگان و خیرین در روز اختتامیه بسیار مهم است.

logo-samandehi