فراخوان مسابقه بین المللی طراحی سفارت خانه جمهوری چک در اتیوپی


وزارت امور خارجه جمهوری چک دعوت نامه ای استثنایی جهت ایجاد طرحی پیشنهادی برای سفارت¬خانه جدید در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی، ارائه کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، اگر دانشجو بوده و به دنبال فرصتی جهت ایجاد تمایز و نمایش چشم¬انداز و مسیر شغلی خود هستید، این مسابقه که به تازگی راه¬اندازی شده است مسلما ارزش تحقیق و بررسی را دارد.

این سفارت خانه بر اساس طرح پیشنهادی دانشجو ساخته خواهد شد. از آنجایی که کمیته برگزاری این موضوع را فرصتی بزرگ برای حمایت از دانشجویان با استعداد جهت ایجاد چنین پروژه معتبری می بیند، امکان ورود دانشجویان تمام دانشگاه های سراسر جهان به این مسابقه آزاد شده است.

اهداف سفارت خانه آدیس آبابا همانند یک کارت ویزیت برای جمهوری چک خواهد بود. ماموریت آنها در درجه اول نشان دادن سطح فرهنگی کشور و سنن و رسوم معماری چک در زمینه میراث فرهنگی اروپا و جهان خواهد بود. آنجا مکانی برای خارجی ها جهت کسب اطلاعات پایه راجع به تاریخ، فرهنگ و اقتصاد جمهوری چک خواهد بود. فضای سفارت خانه باید بیانگر شکل و محتوای خاص خود و به حد کافی نمایانگر کشور و منعکس کننده genius loci (محیط و شرایط عمومی آن محل) باشد و در عین حال، تمام نیازهای عملکردی و اهدافی را برآوردی کند. یک پیش نیاز برای راه کار معماری این است که این راه کار بیانگر زمان خاص خود بوده، کیفیت بالای اجرا، طرح منطقی و انتخاب و استفاده از متریال و در عین حال حفظ ویژگی های مختص ساختمان های (اداری و مسکونی) ساخته شده با اهداف دیپلماتیک را دارا باشد. این راهکار معماری همچنین باید به ایمنی پایه و الزامات اقتصادی، کاربری و عملیاتی توجه داشته باشد.

پروژه های ارسالی توسط هیئت داوران متشکل از معماران مشهور و نمایندگان وزارت امور خارجه از نظر طراحی سفارت خانه و همچنین در مسابقه بین المللی INSPIRELI AWARDS در رشته معماری ارزیابی می شوند.

مهلت ارسال آثار: 12 ژوئن 2019 (22 خرداد 98)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi