فراخوان رقابت معماری Moonception 2019


رقابت معماری Moonception با هدف یافتن راهی پایدار برای توسعه جای پای انسان بر کره ماه برگزار میشود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از سایت فراخوان، از زمان آغاز بشریت، ما یک تمایز غیرقابل توضیح نسبت به اجسام مختلف آسمانی اطرافمان ایجاد کرده ایم، که ما تحت تأثیر ماه در مرکز آن قرار داریم. این امر شگفت انگیز از تصاویر هزاران سال پیش در غارها از هزاران سال پیش به آخرین آثار ما در ادبیات، نجوم، طالع بینی، معماری و بسیاری دیگر از مطالعات قابل مشاهده است.

عشق ما به ماه و نژاد برای اکتشاف افق‌های جدید، در اواسط قرن بیستم، با اولین گام‌های بشر بر روی سطح ماه، تاریخ‌ساز شد. این حرکت و شیفتگی به ماه باعث شد که ما باور کنیم که می‌تواند مقصد بعدی انسان‌ها باشد.

سپیده دم قرن بیست و یکم، زمین را با فشار فوق العاده ای مواجه کرده است تا نیاز به منابع تولید شده توسط جمعیت انسانی را افزایش دهد. این امر ما را به جستجوی منابع جدید برای نیازهای ما در منابع جایی دیگر مشتاق کرده است، که ماه برای ما بیشتر آشنا است. کاوش فضایی، با سکونت انسان در مرکز ماه، اکنون تبدیل به یکی از گام‌های بزرگ بعدی در نوآوری خواهد شد. یافتن راهی پایدار برای توسعه جای پای انسانی فراتر از محدودیت‌های زمین، به زودی به مرحله بعدی خواهد رسید.

در حالی که جهان آماده بازدید از مناظر ماه با سازمان‌های اکتشاف فضایی پیشرو مانند ناسا، ویرجین آتلانتیک، SpaceX، isro و CNSA است، با هدف ایجاد شهرک‌ها در آنجا، طرح‌های بلند پروازانه خود را آشکار می‌سازد.

جولای ۲۰۱۹ پنجاهمین سالگرد فرود آپولو بر روی ماه را برگزار خواهد کرد و اولین قدم تاریخی نیل آرمسترانگ بر روی سطح آن خواهد بود؛ و این یک فرصت بسیار مهم برای آغاز جنبش معرفی معماری در ماه خواهد بود.

برای منتخبین این رویداد مجموع جوایز 4000 دلار در نظر گرفته شده است.

مهلت ثبت نام: 30 می 2019 (9 خرداد 98)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi