فراخوان چهارمین دوره فروش آثار هنری (آرت اکسپو تبریز)


موسسه فرهنگی شمس تبریزی با هدف حمایت از هنرمندان و بسترسازی برای رونق اقتصاد هنر تبریز و بهبود فضای کسب و کار و فعالیت حرفه‌ای و فراهم نمودن شرایط بهینه جهت فروش آثار به مجموعه‌داران و علاقه‌مندان آثار هنری در نظر دارد نمایشگاه فروش آثار هنری «آرت اکسپو تبریز- دوره چهارم» را در آبان ماه ۱۳۹۸ برگزار نماید.

آیین نامه:

۱- فقط گالری دارها و مجموعه داران، مجاز به شرکت و ثبت آثار هنرمندان در اکسپو می باشند و لازم است هنرمندان جهت ثبت نام به گالری های حاضر در اکسپو مراجعه نمایند.

۲- لیست گالری های حاضر در اکسپو در سایت اکسپو تبریز اعلام شده است.

۳- حداقل سن هنرمندان ۲۵ سال می باشد.

۴- در بخش استعدادهای جوان که شامل هنرمندان زیر ۲۵ سال می باشد حداکثر ۵ اثر از ۵ هنرمند جوان پذیرفته می شود.

۵- گالری داران و مجموعه دارها می توانند آثار هنرمندان ایرانی از همه شهرهای کشور را ثبت نمایند و لازم است کلیه اطلاعات مربوط به اثر و هنرمند را جهت درج در کاتالوگ نمایشگاه بصورت دقیق و کامل در سامانه ثبت نماید. درصورت نقص اطلاعات اثر و یا هنرمند، اثر ارائه شده پذیرفته نخواهد شد.

۶- موضوع، تکنیک و شیوه ارائه اثر آزاد می‌باشد.

۷- رشته های حاضر در اکسپو شامل نقاشی - مجسمه - خوشنویسی و عکس می‌باشد.

۸- هنرمندان و یا مالکان آثار جهت شرکت در اکسپو لازم است ورودیه پرداخت نمایند. مبلغ ورودیه بر اساس قیمت تعیین شده توسط هنرمند و یا مالک اثر، معادل ۲ درصدقیمت اثر محاسبه می‌گردد. این مبلغ توسط مالک اثر پرداخت می شود.

۹- اکسپو برای قیمت آثار، کف و سقف تعیین کرده است، کف قیمت دو میلیون تومان و سقف قیمت بیست میلیون تومان می باشد.

۱۰- قیمت آثار توسط هنرمند و یا مالک اثرتعیین می‌شود. به‌عبارتی قیمت اتیکت، قیمت اعلام شده توسطهنرمند و یا مالک اثرخواهد بود البته با لحاظ کردن قیمت کف و سقف اکسپو.

۱۱- در صورت فروش اثر، ۴۰ درصد از قیمت اتیکت بعنوان حق العمل برگزاری کسر و مابقی بحساب هنرمند واریز می شود.

۱۲- گالری دارها از هر هنرمند حداکثر۲اثر می توانند شرکت دهند ولی مجموعه دارها مجاز به ثبت یک اثر از هر هنرمند می باشند. طوری که نهایتا از هر هنرمند حداکثر۳اثر در اکسپو پذیرفته خواهد شد و آثار مازاد ، توسط هیات ارزیابی اکسپو حذف خواهند شد.

۱۳- گالری دارها حداکثر۳۰اثر را می تواند در اکسپو شرکت دهند. مجموعه دارها مجاز به ثبت حداکثر ۱۵ اثر می باشند. گالری های فعال با تشخیص اکسپو می توانند بیش از۳۰اثر نیز ثبت نمایند.

۱۴- خریداران آثار هنری دوره های قبل نیز می توانند آثار خریداری شده خود را از طریق گالری دارها در اکسپو شرکت دهند.

۱۵- آثار ثبت شده باید در دوره های قبلی اکسپو عرضه نشده باشند.

۱۶- آثار باید اورجینال بوده و برگرفته از ذهن و خلاقیت خود هنرمند باشد لذا آثار کپی شده پذیرفته نخواهد شد. تشخیص آثار کپی از غیر کپی و تایید اصالت اثر برعهده هیات ارزیابی اکسپو می باشد.

۱۷- اندازه آثار؛ کوچکترین ضلع حداقل ۴۰ سانتی‌متر و بزرگترین ضلع حداکثر ۲۵۰ سانتی‌متر (بدون احتساب پاسپارتو) باید باشد. ارتفاع و یا سطح آثار مجسمه بدون احتساب پایه حداکثر۲۰۰سانتی‌متر تعیین می‌گردد. آثار خوشنویسی و نگارگری از این بند مستثنی هستند.

۱۸- آثار مجسمه باید با جنس ماندگار تولید شده باشند (آثار گچی و رسی ماندگار محسوب نمی‌شود) و با بسته‌بندی مناسب تحویل گردد و در صورت نامناسب بودن بسته بندی، مسئولیتی متوجه برگزار کننده نمی‌باشد.

۱۹- از آنجائیکه در آثار حجم، پایه جزءای از مجسمه محسوب می شود لذا توصیه می شود هنرمندان مجسمه ساز، اثر خود را بهمراه پایه مرتبط ارائه نمایند در غیر اینصورت اکسپو از پایه های موجود استفاده خواهد کرد که ممکن است تناسبی با حجم ارائه شده نداشته باشد.

۲۰- آثار ارائه شده باید دارای قاب باشد. پاسپارتو، شاسی و هر شیوه عرضه و نمایش، جزئی از اثر به شمار می‌رود. آثاری که از این لحاظ مناسب نباشند، پذیرفته نخواهند شد. تشخیص این امر برعهده هیات ارزیابی اکسپو می باشد.

۲۱- ضخامت شیشه در قاب گیری آثار حداکثر ۳ میلی باشد.

۲۲- برگزارکننده حق استفاده از عکس آثار ارائه شده برای چاپ در کاتالوگ، بروشور سایت و سایر موارد مرتبط تبلیغاتی را برای خود محفوظ می‌دارد.

۲۳- امضاء هنرمند و درج تاریخ تولید بر روی اثر الزامی است.

۲۴- همه آثار باید دارای عنوان باشند. از واژه «بدون عنوان» استفاده نشود.

۲۵- به تعداد هنرمندان ثبت شده توسط گالری داران و مجموعه دارها، یک جلد کاتولوگ نمایشگاه اهدا می‌شود.

۲۶- حجم هر فایل ارسالی آثار باید حداکثر ۵ مگابایت باشد. هم‌چنین تصاویر با فرمت JPEG و ابعاد کمتر از ۱۵۰۰ پیکسل نباشد.

۲۷- لوگو گالری های شرکت کننده در پوستر اکسپو و کاتالوگ درج خواهد شد.

۲۸- هفتاد درصد آثار شرکت کننده از رشته نقاشی و سی درصد از سه رشته دیگر خواهد بود.

۲۹- برای هنرمندان شرکت کننده، گواهی شرکت و برای آثار فروخته شده گواهی فروش و برای خریداران، شناسنامه هنری اثر فروخته شده صادر می شود.

۳۰- گالری داران لازم است با هنرمندان شرکت کننده خود، قرارداد همکاری منعقد نمایند.

۳۱- اگر گالری داران و مجموعه دارها مراحل ثبت نام اینترنتی را انجام داده و ورودیه خود را پرداخت نمایند لیکن هنگام تحویل اثر به هر دلیل نتواند اثر را تحویل نماید شرکت ایشان در اکسپو منتفی و ورودیه مسترد نخواهد شد.

۳۲- گالری دارها می توانند با تهیه بروشور و توزیع آن در نمایشگاه، نسبت به تبلیغ هنرمندان خود در اکسپو اقدام نمایند (صرفا تبلیغ هنرمندان نه فعالیتهای گالری). بروشورهای تبلیغاتی هنرمندان که توسط گالری داران تهیه می شود الزاما باید تحت نظارت مدیر هنری اکسپو تهیه گردیده و از یونیفرم گرافیگ اکسپو تبعیت نماید.

۳۳- برای هرکدام از گالری ها، غرفه ای مجزا در اکسپو منظور می گردد. اندازه غرفه متناسب با تعداد آثار هر گالری تعیین می شود. اکسپو می تواند در مورد ادغام چند گالری (با آثار کم) در یک غرفه تصمیم گیری نماید.مسئولیت پلان بندی نمایشگاه و غرفه آرایی بر عهده اکسپو می باشد. انتخاب محل غرفه ها برای هر کدام از گالری ها، با قرعه کشی تعیین می گردد.

۳۴- هر گالری لازم است یک نفر را بعنوان مدیر فروش(کیوریتور) به اکسپو معرفی نماید که این فرد در ایام نمایشگاه مسئولیت پذیرش، معرفی و فروش آثار گالری خود را عهده دار خواهد شد.

۳۵- نظر به اینکه آثار ارسالی توسط هیات ارزیابی اکسپو مورد بررسی قرار خواهند گرفت لذا آثاری که از نظر فنی، هنری، کیفی ، محتوایی و نحوه عرضه در سطح قابل قبولی نباشند از نمایشگاه حذف می گردند و در این صورت ورودیه شرکت کننده عودت می‌گردد.

۳۶- برگزارکننده مجاز است در صورت درخواست مشتری برای تخفیف، حداکثر ۱۰ درصد در قیمت اتیکت تخفیف اعمال نمایید. برای بیش از ۱۰ درصد رضایت طرفین (شرکت‌کننده و برگزارکننده) الزامی است.

۳۷- شرکت کنندگان لازم است با مراجعه به سایت www.tabrizexpo.com مراحل ثبت نام اینترنتی خود را انجام داده و پرینت بگیرند.

۳۸- در خصوص موارد پیش بینی نشده در این فراخوان، نظریه برگزارکننده معتبر خواهد بود.

آخرین مهلت ثبت نام: 31 اردیبهشت ماه 98

logo-samandehi