فراخوان ارائه طرح بازسازی کلیسای نوتردام

نخست‌وزیر فرانسه یک رقابت معماری بین‌المللی را برای طراحی مجدد کلیسای جامع نوتردام پس از آتش‌سوزی ویرانگر اعلام کرده‌ است.

به گزارش گالری آنلاین، نخست‌وزیر فرانسه Édouard Philippe پس از یک کارگروه ویژه که توسط Emmanuel Macron رئیس‌جمهور فرانسه در مورد بازسازی کلیسای جامع برگزار شد این خبر را اعلام کرد.

فیلیپ گفت، این رقابت یک مناره متناسب با تکنیک‌ها و چالش‌های معاصر به کلیسا خواهد داد.

رئیس جمهور مکرون وعده داده است که نوتردام در عرض پنج سال "زیباتر از قبل" بازسازی شود. دولت تاکنون، نزدیک به یک میلیارد دلار متعهد شده‌ است که کلیسای نوتردام را بازسازی کند.

مناره ی 300 فوتی این کلیسا در اواسط قرن نوزدهم، در طول یک پروژه بازسازی بزرگ توسط معمار Eugène Viollet-le-Duc تکمیل شد. Philippe پس از نشست کارگروه آتش سوزی نوتردام، به خبرنگاران گفت: "رقابت بین المللی به ما اجازه می دهد تا پاسخ این پرسش را بدهیم که آیا مناره باید به همان شکل که Eugène Viollet-le-Duc طراحی کرد بازسازی شود یا خیر؟ بدیهی است این یک چالش بزرگ و مسئولیت تاریخی است.

طبق گزارش گاردین، اعتقاد بر این است که نقاشی‌های بزرگ داخل کلیسای جامع آسیب زیادی متحمل شده‌اند، هر چند که برخی سالم باقی ماندند و به موزه لوور منتقل شدند.

این چالش شماست. پاسخ خود را برای آینده کلیسای جامع نوتردام طراحی کنید. سقف نمادین نابود شده است، مناره از بین رفته است و تنها دو برج برجسته و ساختار اطراف آن باقی مانده. اکنون شما چشم انداز خود را برای آینده نشان دهید.

ارسال ها باید از 4 بخش تشکیل شده باشد:

یک تصویر هوایی از طراحی

یک تصویر خیابانی از طراحی

یک تصویر "تجربه" از طراحی. نمایش هر ویژگی منحصر به فرد که مایل به برجسته کردن است.

شرح مختصری از طراحی. زیر 500 کلمه به زبان انگلیسی

جایزه بزرگ: 1000 دلار

شرکت در این رویداد رایگان است.

مهلت ثبت نام و مهلت تحویل: 30 ژوئن 2019 (9 تیر 98)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi