فراخوان هفتمین سالانه تبادل چاپ دستی

نگارخانه لاله هفتمین سالانه تبادل چاپ دستی را باهدف گسترش زمینه های فعالیت در حیطه چاپ دستی و به اشتراک گذاری تجربیات هنرمندان این حوزه برگزار می نماید. این سالانه تا کنون 6 دوره مستمر برگزار شده و در هر دوره بر تعداد مخاطبان و علاقمندان آن افزوده شده است. هفتمین دوره سالانه نیزاز طریق فراخوان برگزار می شود و همچنین بخشی نیز به هنرمندان مدعو اختصاص خواهد داشت و نمایشگاه آثار منتخب هفتمین سالانه تبادل چاپ دستی نیز در فصل پاییز 1398 برگزار می شود.

از کلیه علاقه مندان دعوت می شود با توجه به شرایط فراخوان در هفتمین سالانه تبادل چاپ دستی شرکت نمایند.

شرایط فراخوان

1- شرکت برای همه هنرمندانی که در زمینه چاپ دستی تجربه دارند، آزاد است.

2- هر هنرمند فقط با یک اثر می تواند در سالانه شرکت نماید.

3- قطع کاغذ باید دقیقاً 18×13 سانتی‌متر باشد.

4- قطع کلیشه کوچکتر و به تناسب کاغذ باشد.

5- روش های مورد نظر: تمامی تکنیک های چاپ دستی که قابلیت تکثیر دارند، کالکوگرافی (حکاکی روی فلز)، زیلوگرافی(حکاکی روی چوب و لینولئوم)، لیتوگرافی(چاپ سنگی)، سریگرافی(سیلک اسکرین)

6-روش های دیجیتال، مونوپرینت(چاپ تک نسخه) مورد قبول نخواهد بود.

7- انتخاب آثار در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول لازم است هر هنرمند فایل تصویر یک نسخه چاپ شده با کیفیت (300Dpi) و فرمت JPG را همراه با 2 فرم گواهی اثر و فرم شرکت در سالانه (مندرج در سایت نگارخانه لاله/ بخش فراخوان)تکمیل نموده و به ایمیل سالانه به نشانی: annualprintmaking@gmail.com ارسال نماید. در صورت انتخاب اثر توسط دبیر سالانه، پس از اعلام نتایج، باید نسخه های اصلی در زمان مقرر، به دبیرخانه تحویل داده شود. بدیهی است تصویر نسخه نمونه با اصل آثار ارسالی مطابقت داده خواهد شد.

8- در طراحی اثر، ضرورت خلاقیت و ایده پردازی در درجه اول اهمیت قرار خواهد داشت و هنرمند با شرکت در این سالانه اصالت اثر خود را تایید می نماید. چنانچه اثری به لحاظ قالب ساختاری از اثر هنرمند دیگری کپی برداری شده باشد، در مراحل انتخاب و نمایش آثار از سالانه حذف خواهد شد.

9- محدودیتی در تعداد تیراژهای یک اثر نیست. اما هر هنرمند باید تعداد 13 نسخه چاپی همسان(تیراژ) از یک اثر را به دبیرخانه سالانه ارسال نماید. از این تعداد 10 نسخه به صورت تصادفی انتخاب و بین شرکت کنندگان تبادل خواهد شد. همچنین 1 نسخه برای فروش و 2 نسخه برای آرشیو نگارخانه خواهد بود. (امکان فروش بیش از یک نسخه برای هر هنرمند محفوظ است.)

10- تبادل آثار بین بخش مدعوین و بخش فراخوان به طور مشترک انجام خواهد شد.

11- داشتن گواهی اعتبار چاپ دستی تایپ شده در ابعاد 18×13 به همراه 13 نسخه اصلی الزامی است. (برای هر نسخه یک گواهی، طبق فایل درج شده در بخش فراخوان سایت نگارخانه لاله. نشانی: www.lalehartgallery.ir)

12-نمونه امضاء هنرمند باید در گواهی و اصل اثر یکی باشد.

13- نام کامل هنرمند، شماره تماس و آدرس دقیق پستی، پشت پاکت قید شود. (درج کد پستی الزامی است).

14-دبیرخانه در قبال خسارات احتمالی در مراحل ارسال آثار، مسئولیتی نخواهد داشت.

15-پذیرفته شدن آثار در بخش تبادل به منزله ارائه قطعی در نمایشگاه نخواهد بود.

16- قیمت گذاری آثار به صورت توافقی بین هنرمند و نگارخانه انجام خواهد شد.

17- آثار تبادل شده هنرمندان ساکن در شهرهای غیر از تهران با پست پیشتاز و آثار هنرمندان تهران به صورت حضوری تحویل داده خواهد شد.

18- حق نگارخانه برای استفاده از آثار در تبلیغات، محفوظ خواهد بود.

19- شرکت در این رویداد به منزله پذیرفتن تمامی شرایط فوق بوده و تصمیم گیری در مورد مسایل پیش بینی نشده بر عهده برگزار کننده خواهد بود.

20- زمان عودت آثار به فروش نرسیده، دو هفته پس از پایان نمایشگاه خواهد بود و پس از این زمان دبیرخانه مسئولیتی در قبال نگهداری از آثار نخواهد داشت.

دبیر هفتمین سالانه تبادل چاپ دستی: کیوان عسگری

زمان بندی:

دریافت فایل تصویر نسخه نمونه از طریق ایمیل: تا سه شنبه 21 آبان ماه 1398

اعلام نتایج: 28 آبان ماه

آخرین زمان تحویل 13 نسخه اصلی: تا 18 آذر ماه

تحویل و ارسال آثار تبادل شده : از 24 آذر ماه

گشایش نمایشگاه: 6 دیماه 1398

نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، نگارخانه لاله -تلفن: 88960492

logo-samandehi