فراخوان رقابت علم بدون مرز 2021

جادوی درخت مانگرو، عنوان رقابت سال ۲۰۲۱ فراخوان علم بدون مرز است.

به گزارش گالری آنلاین، بنیاد Khaled bin Sultan Living Oceans نهمین فراخوان سالانه "علم بدون مرز" را اعلام کرد.

موضوع این چالش برای سال 2021: جادوی درخت مانگرو (کرنا) است.

"چالش علم بدون مرز" مسابقه بین المللی هنری در زمینه نقاشی و طراحی است که برای دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه 11 تا 19 سال در نظر گرفته شده و همچنین کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 500 دلار که به برندگان این مسابقه تعلق می گیرد.

برگزاری این مسابقه سالانه ضمن آموزش مسائل مهم حفاظت از اقیانوس ها به دانش آموزان ابتکار و خلاقیت آن ها را برمی انگیزد.

این مسابقه به منظور ایجاد علاقه در دانش آموزان و آموزگاران به حفاظت از اقیانوس ها از طریق اشکال مختلف هنری ترتیب داده شده است.

تقریباً 80 گونه گیاه مانگرو در سراسر جهان وجود دارد. مانگروها درختان و بوته های هستند که در امتداد نوارهای ساحلی مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری زیست می کنند. آنها در محیط های گل آلود و شور که اکسیژن کمی در رسوبات آن جا وجود دارد، رشد می کنند و جزر و مد اقیانوس می تواند ریشه های آنها را برای تمام یا بخشی از روز در آب فرو ببرد. زندگی در این شرایط سخت آسان نیست. یک گیاه معمولی در این شرایط شانسی برای ادامه حیات نخواهد داشت و این همان چیزی است که گیاه مانگرو (کرنا) را از سایر گیاهان متمایز می کند. این گیاهان با سازگاری های منحصر به فرد و ویژه ای که دارند می توانند با زندگی در این محیط غیر عادی کنار بیایند. سیستم تصفیه ای که در این گیاه وجود دارد باعث می شود تا از شر نمک های اضافی خلاص شود از طرف دیگر ریشه های های گیاه که بر روی سطح زمین رشد می کنند امکان تبادل گازها را برای آن ها فراهم می کند. ناگفته نماند، سیستم پیچیده ای که در ریشه این گیاه وجود دارد به آن کمک می کند تا هنگام جزر و مد آب اقیانوس، آن ها را در جای خود ثابت نگه دارد.

جوایز برندگان:

نفر اول: کمک هزینه تحصیلی 500 دلار

نفر دوم: کمک هزینه تحصیلی 350 دلار

نفر سوم: کمک هزینه تحصیلی 200 دلار

آثار ارسالی بر اساس کیفیت اثر، خلاقیت اثر و مرتبط بودن آن با موضوع مسابقه ارزیابی خواهند شد.

شرکت در این مسابقه رایگان است.

مهلت ثبت نام: دوشنبه، 1 مارس 2021 (11 اسفند 99)


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت رقابت مراجعه نمایید.

logo-samandehi