فراخوان بیست و هشتمین دوره دوسالانه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا 2021

دوسالانه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا (BIB) فراخوان بیست و هشتمین دوره خود در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران، نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا هر دو سال یکبار در جمهوری اسلواک، آثار تصویرگران کتاب‌های کودکان را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه همگام با اهداف یونسکو UNESCO، دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌های مرتبط با هنرهای زیبا، امکان رویارویی تصویرگران را فراهم نموده و شرایط را در جهت ارزیابی آثار و در نتیجه توسعه و پیشرفت این هنر مهیا می کند. در کنار این جشنواره، نمایشگاه‌ها و رویدادهای دیگری، از جمله کارگاه آموزشی تصویرسازی و سمپوزیوم، توسط BIB برگزار خواهد شد. برگزارکنندگان و حمایت‌کنندگان مالی این جشنواره، وزارت فرهنگ جمهوری اسلواک، کمیسیون ملی اسلواک برای یونسکو و خانه بین‌المللی هنر برای کودکان Bibiana ‌است.

شرایط و زمان شرکت در این نمایشگاه

- شرکت تصویرگران در جشنواره ‌بین‌المللی BIB توسط سازمان‌های مرکزی، موسسات فرهنگی، انجمن تصویرگران، مراکز ملی IBBY، کمیته‌های ملی BIB و کمیسیون‌های ملی یا یونسکو، موسسات انتشاراتی و یا دعوت از تصویرگران به صورت جداگانه و انفرادی میسر ‌است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در ایران نمایندگی این رویداد را بر عهده دارد که با همکاری شورای کتاب کودک و انجمن تصویرگران ایران، در خصوص انتخاب آثار و معرفی نمایندگان ایران به این جشنواره تصمیم‌گیری می‌کند.

- هر کشور می‌تواند حداکثر آثار 15 تصویرگر، هر کدام با یک یا دو کتاب چاپ‌شده (‌حداکثر 10 تصویر) همراه با 2 نسخه کتاب را در مسابقه شرکت دهد. تصویرگرانی که برای بار اول در این نمایشگاه شرکت ‌می‌کنند، ‌می‌توانند آثار تصویرگری پنج سال گذشته و تصویرگرانی که قبلاً در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، ‌می‌توانند با آثاری که از اول ژانویه 2019 به این سو خلق نموده‌اند در این مسابقه شرکت دهند.

- تصویرگران شرکت‌کننده حتماً باید ملیت همان کشور را داشته باشند.

- برگزارکنندگان نمایشگاه BIB هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب‌هایی که ممکن است بر اثر نور و یا نامرغوب بودن کیفیت رنگ و کاغذ اثر بوجود بیاید به عهده نمی‌گیرد.

- تما‌می‌آثار ارسالی به این نمایشگاه، ظرف 4 ماه پس از پایان نمایشگاه به افراد و یا موسسات شرکت‌کننده بازپس فرستاده خواهد شد. آثار منتخب که برای نمایش در نمایشگاه‌های خارج از BIB استفاده ‌می‌شود، مدتی طولانی‌تر در اختیار این نمایشگاه خواهند بود.

- همه کتاب‌های ارسال شده به کتابخانه نمایشگاه BIB تعلق خواهد گرفت.

- تصویرگران شرکت‌کننده در نمایشگاه BIB کاتالوگ این نمایشگاه را دریافت خواهند کرد.

- این نمایشگاه با همکاری یونسکو، کارگاه‌های مختلفی را برای تصویرگران شرکت‌کننده از کشورهای در حال توسعه تدارک دیده است.


جوایز نمایشگاه

- یک جایزه بزرگ (به ارزش 3000 دلار آمریکا)

- پنج سیب طلایی (به ارزش 1500 دلار آمریکا)

- پنج مدال ویژه BIB (به ارزش 1000 دلار آمریکا)

برنده جایزه اول ‌می‌تواند در نمایشگاه بعدی BIB به صورت مستقل شرکت کرده و نمایشی ویژه از آثار خود ترتیب دهد.

هیئت داوران ‌بین‌المللی BIB این اختیار را دارد که لوح تقدیر این هیئت را به موسسات انتشاراتی که در جهت توسعه نوآوری، کتاب‌های کودکان را با کیفیت بالا به نمایش گذارده‌اند، اعطا کنند.


آثار اورجینال و کتاب‌های چاپ شده باید حداکثر تا 30 بهمن 1399 به آدرس زیر ارسال شود:

خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری، موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.


logo-samandehi