فراخوان ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی

فرآیند گام به گام برگزاری ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به صورت مجازی با انتشار فراخوان بخش مسابقه این رویداد فرهنگی آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره قرار است امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم توجه به شیوه‌نامه های بهداشتی در جامعه، به‌صورت مجازی و فرآیندی و در چند مرحله به‌شکل گام به گام برگزار ‌شود.

بر این اساس دبیرخانه جشنواره با انتشار فراخوان بخش مسابقه از تولیدکنندگان و طراحانی که محصول آن‌ها در بازه زمانی مهرماه ۱۳۹۸ تا مهرماه ۱۳۹۹ تولید شده، دعوت کرده است با مراجعه به تارنمای جشنواره به نشانی irantoyfestival.ir و تکمیل فرم‌های مربوط، اسباب‌بازی‌های خود را از تاریخ ۲۰ آبان تا روز ۲۰ آذر برای شرکت در بخش رقابتی این جشنواره ثبت و معرفی کنند.

اسباب‌بازی‌های معرفی‌شده به دبیرخانه قرار است در دو مرحله انتخاب و داوری شود، همچنین این اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌ها از منظر کیفیت تولید، طراحی، بسته‌بندی، گرافیک و تصویرسازی و دارا بودن ویژگی‌های شناختی داوری خواهد شد و از اسباب‌بازی‌های راه یافته به مرحله داوری نهایی نیز تقدیر خواهد شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، شورای نظارت بر اسباب‌بازی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی را برگزار خواهند کرد.

در این زمینه مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون توضیح داد: بخش رقابتی، بخش علمی شامل برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی، نمایشگاه‌های تخصصی و بازار اسباب‌بازی، بخش‌های متنوع ششمین جشنواره اسباب بازی است که به ترتیب در بازه زمانی آبان تا پایان سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و فراخوان بخش های دیگر جشنواره به‌تدریج اعلام خواهد شد.

محسن حموله با اعلام تغییراتی که در بخش رقابتی این رویداد بر اساس بررسی و تحلیل‌های دقیق و کارشناسی صورت گرفته است، افزود: در نظرگرفتن پیش شرط تولیدی‌بودن اسباب‌بازی‌ها و توجه به جنبه‌های مختلف آن اعم از طراحی، کیفیت تولید، بسته‌بندی و گرافیک و تصویرسازی؛ ایجاد زیرساخت داوری مجازی، ارایه رده‌بندی سنی دقیق‌تر و دسته‌بندی شش‌گانه روش و فناوری تولید برای داوری کیفیت تولید از مهم‌ترین تغییرات این بخش، نسبت به دوره‌های گذشته است.

به‌گفته‌ی دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، در این جشنواره، با توجه به اعلام آمادگی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جایزه‌هایی نیز به محصولات دارای ویژگی‌های شناختی تعلق خواهد گرفت و در نهایت آثار برتر هم‌زمان با مرحله نهایی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی معرفی و به نحو ویژه از طراحان و تولیدکنندگان برتر قدردانی خواهد شد.

حموله در پایان گفت: دبیرخانه ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با درنظر گرفتن امکانات و قابلیت‌های فضای مجازی به توسعه‌ کمی و کیفی این جشنواره در گام ششم اندیشیده است. داوری آنلاین و تشکیل پرونده‌های مجازی ویژه برای بخش رقابتی، اجرای برون‌مرزی و مشارکت حداکثری علاقه‌مندان مباحث علمی با کمک زیرساخت مجازی، ترسیم درخت فناوری و دسترسی به آمارهای دقیق از توانمندی‌های صنعت اسباب‌بازی از طریق فناوری اطلاعات بخش تخصصی، از مهم‌ترین بسترهایی است که با کمک فضای مجازی در ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی محقق خواهد شد.

یادآوری می‌شود جشنواره ملی اسباب‌بازی با هدف کمک به ساماندهی و رونق صنعت اسباب‌بازی از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است و فرآیند برگزاری ششمین دوره آن نیز در پاییز سال ۱۳۹۹ سال جهش تولید، با رویکردی نو در فضای مجازی و با هدف حمایت از کالای ایرانی و کمک به رونق تولید و با هدف برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حوزه اسباب‌بازی با همراهی شورای نظارت بر اسباب‌بازی و انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران آغاز شده است.

logo-samandehi