فراخوان طراحی و ساخت سردیس ابراهیم قنبری مهر

سردیس ابراهیم قنبری مهر سازنده سرشناس و مبتکر سازهای موسیقی ایرانی ساخته می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ این سازمان با هدف تجلیل از مقام والای مفاخر فرهنگی و ورزشی ایران اسلامی و توسعه و تبیین نقش هنر مجسمه سازی در ارتقاء فرهنگ عمومی، طراحی و ساخت سردیس های مفاخر فرهنگی و ورزشی؛ فراخوان طراحی و ساخت سردیس سه تن از مفاخر ملی و ورزشی را منتشر کرده است.

طی این فراخوان از هنرمندان مجسمه‌ساز دعوت می شود با ارائه طرح‌های خود از استاد ابراهیم قنبری مهر « سازنده سرشناس و مبتکر سازهای ایرانی»و ورزشکاران نامی کشور ؛ منصور پورحیدری« بازیکن و مربی تیم ملی فوتبال» و جعفر کاشانی « بازیکن سابق تیم ملی فوتبال» در این فراخوان شرکت کنند.

گفتنی است؛ مهلت ثبت نام تا تاریخ 30 آذرماه 1399 اعلام شده و هنرمندان می توانند طی مدت زمان مشخص شده، با ارسال فرم های ثبت نام به نشانی الکترونیکی farakhanart@gmail.com طرح خود را در قالب تعیین شده ارائه کنند.

ارسال فرم ثبت نام و تجربیات و فعالیت های هنرمند به‌صورت تایپ شده و امضا شده و ارسال تصویر از ماکت حجمی و همچنین توضیح و توجیه کامل طرح پیشنهاد شده به همراه مختصات و مشخصات اثر(جنس اثر، ابعاد اثر، تکنیک ساخت و ....) بسیار مهم است و هنرمندان در ارائه طرح باید به نکاتی مانند لزوم شخصیت پردازی و انعکاس ویژگی های شخصی هر یک از شخصیت ها، چهره پردازی سردیس ها از دوران اوج فعالیت های فرهنگی و یا ورزشی شخصیت ها و یا دورانی که از منظر عموم شناخته شده‌تر باشند، توجه کنند.

بر اساس آنچه در این فراخوان آمده؛ لازم است هنرمندان مطالعات لازم را برای کسب اطلاعات بیشتر از بیوگرافی شخصیتها به‌عمل آورند و تمرکز بر طراحی جزئیات ضروری فیگور، چهره و حالت هر شخصیت و اجتناب از پرداختن به تمام نکات را مد نظر قرار دهند.

به‌کار گیری شخصیت پردازی و استفاده از تکنیک و دستاوردهای مجسمه سازی معاصر، عدم استفاده صرف از روش سی ان سی و تراش سه بعدی و لزوم وجود ویژگی های تکنیکی، شخصی و حسی هنرمند، استفاده از خلاقیت و نوآوری در برخورد با موضوع از الزامات دیگر این فراخوان است.

آثار در قالب سردیس 80 تا 90 سانتی متر اجرا و نصب خواهند شد و نتایج پس از زمان داوری از طریق سایت سازمان اعلام می شود.

طرح منتخب ممکن است مشروط به بازنگری و اصلاح موردی و بررسی ماکت و سپس تایید نهایی باشد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به بخش فراخوان سایت سازمان زیباسازی شهر تهران به نشانی اینترنتی www.zibasazi.tehran.ir مراجعه کنند.

logo-samandehi