رقابت طراحی پوستر Plaktivat

تبعیض و من، موضوع چهاردهمین دوره از مسابقات بین المللی طراحی پوستر شهری Plaktivat است.

به گزارش گالری آنلاین، هدف از برگزاری این مسابقه افزایش آگاهی در مورد تبعیضی است که علیرغم غیرقانونی بودن آن همیشه و در هر شرایطی وجود داشته است. طرح‌های ارسالی باید بتواند با به چالش کشیدن مردم توجه آنها را به این مسئله که آیا تا بحال رفتاری تبعیض آمیز داشته اند یا نه جلب کند.

جوایز:

به برنده این رقابت مگافون Plaktivat و یک لوح برنده اعطا خواهد شد.

پوستر برنده در سراسر اسلوونی بر روی 500 پوستر شهری TAM-TAM چاپ و منتشر خواهد شد.

همچنین اثر برنده در جشنواره تبلیغات اسلوونی (SOF) و دوسالانه طراحی اسلوونی Brumen شرکت داده خواهد شد.


"هر یک از ما در طول زندگی خود حداقل یک بار مورد تبعیض قرار گرفته ایم اما نکته این است که آیا هنگام روبرو شدن با "تبعیض" متوجه آن می شویم؟ تقریباً همه ما در مقطعی از زندگی خود مورد تبعیض قرار گرفته یا نسبت به دیگران تبعیض قائل شده ایم. ممکن است در مصاحبه شغلی صرفاً به دلیل جنسیت، یک مرد را نسبت به یک زن ترجیح داده و یا در موسسه خود به مشتری جوان و جذاب تری که پیش از مشتری که از جذابیت کمتری برخوردار بوده و قبل از او مراجعه کرده پاسخگو شده باشیم. همه این موارد اشکال مختلفی از "تبعیض" هستند.

تبعیض زمانی به وجود می‌آید که با افراد یا گروهی از مردم در موقعیت مشابه نسبت رفتار نسبتاً ناشایستی در مقایسه با سایرین صورت می‌گیرد، صرفاً به این علت که به گروه یا دسته خاصی تعلق داشته یا به نظر می‌رسند. مهمترین ریشه های تبعیض عبارتند از: جنسیت، سن، وضعیت تأهل، وضعیت خانوادگی، گرایش جنسی، هویت جنسی، ناتوانی، نژاد، ظاهر، تفاوت های فرهنگی، اعتقادات مذهبی.

تمامی طراحان، چه به صورت انفرادی و چه در قالب شرکت یا آژانس که تمایل دارند در ساخت محیط زندگی مشترک تاثیرگذار باشند، می توانند در این رقابت شرکت کنند.

همچنین دانش آموزان مقطع متوسطه و دانشجویان نیز می توانند در گروه جداگانه ای به نام "Fresh Blood" شرکت کنند.

هر شرکت کننده می تواند حداکثر 3 طرح ارسال کند.

شرکت در این رقابت رایگان است.

آخرین مهلت ثبت نام: 12 دسامبر 2021 (21 آذر 1400)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi