فراخوان رقابت معماری TerraViva

جوایزی تا سقف 6000 یورو به برندگان رقابت طراحی میدان در کوبا تعلق می گیرد.

به گزارش گالری آنلاین، هدف از این مسابقه کشف پتانسیل‌های Plaza de la Revolución است تا بتوان طرحی را ارائه داد که بتواند جانی تازه به آن ببخشد. چگونه می توان آن را به مکانی برای زندگی اجتماعی و تعامل اجتماعی تبدیل کرد؟ چه نوع مداخله ای می تواند میدان را به منطقه ای سرزنده تر، قابل دسترس و کاربردی برای ساکنان محلی و گردشگران بین المللی تبدیل کند؟

شرکت در این مسابقه برای دانشجویان، معماران، طراحان، شهرسازان، مهندسان، هنرمندان، سازندگان، فعالان و تمامی علاقمندان به رشته‌های طراحی و معماری آزاد است. شرکت کنندگان می توانند به صورت انفرادی یا تیمی در این مسابقه شرکت کنند.

به لطف حافظه تاریخی خارق‌العاده و اعتبار میراث گرانبهای معماری، هاوانا را مطمئناً می‌توان «شهر میراث» در نظر گرفت. روح اصیل و جذاب آن نه تنها از کیفیت مشهور موسیقی و ریتم آن، زندگی خیابانی سرزنده و فضای دوستانه آن، بلکه و به ویژه از محیط ساخته شده آن ناشی می شود.

تعیین هاوانای قدیم به عنوان سایت یونسکو در سال 1982 تمایز مهمی بود که توجه را به حفظ بافت شهری آن جلب کرد. برنامه بازیابی مرکز تاریخی شهرت جهانی داشت و با موفقیت به شهرهای دیگر کوبا گسترش یافت و به حفظ فرهنگ محلی و توسعه جذابیت های گردشگری جدید کمک کرد.

متأسفانه در طول دهه‌های گذشته امکان تکرار این تجربیات در محله‌های دیگر فراتر از هاوانای قدیم وجود نداشته است، جایی که اجرای برنامه‌های جامع به شدت مورد نیاز است. در واقع یک مکان خاص وجود دارد که در میان مکان‌های دیگر برجسته است و نه تنها به دلیل گسترش گسترده، بلکه به دلیل تاریخ منحصر به فردش، شایسته توجه ویژه است: Plaza de la Revolución.

به عنوان قلب جدید پایتخت کوبا تصور می شود، وضعیت فعلی میدان بسیار دور از واقعیت است. میدان انقلاب که در اطراف ساختمان بتنی وزارت کشور – معروف به نقاشی دیواری عظیم چه گوارا – و ساختمان مخابراتی با تصویر نمادین Camilo Cienfuegos قرار دارد، به نظر می رسد که ایستاده و منتظر کشف مجدد است. …

رقبا باید دو پانل A1 با منظره گرا + یک متن مختصر در توصیف پروپوزال (حداکثر 250 کلمه) ارسال کنند. پانل ها باید حاوی تمام اطلاعات گرافیکی لازم برای توضیح پروژه به بهترین شکل ممکن (عنوان، نمودارها، اسکیس ها، تجسم های سه بعدی، پلان ها و بخش ها، کلاژها، عکس های مدل و غیره) باشند. انواع نمایش های گرافیکی پذیرفته می شود.

ایده پشت ابتکار TerraViva این است که نسل های جدید طراحان را به چالش بکشد تا خارج از چارچوب فکر کنند و با یک چشم انداز استراتژیک با جدیدترین مسائل شهری برخورد کنند.

هزینه ورودی:

ثبت نام اولیه (18 ژوئیه - 9 سپتامبر 2022 / 27 تیر الی 18 شهریور 1401): 59 یورو

ثبت نام استاندارد (10 سپتامبر 2022 - 21 اکتبر 2022 / 19 شهریور الی 29 مهر 1401): 89 یورو

ثبت نام دیرهنگام (22 اکتبر - 18 نوامبر 2022 / 30 مهر الی 27 آبان 1401): 119 یورو


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi