فراخوان دیوارنگاری هشتمین سالانه هنرهای شهری تهران "بهارستان 1402"

سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور برگزاری هشتمین رویداد فرهنگی هنری «سالانه هنرهای شهری تهران، بهارستان 1402» در بخش دیوارنگاری فراخوان دعوت از هنرمندان هنرهای تجسمی را منتشر کرده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، این سازمان در نظر دارد در راستای تحقق شعار «تهران، شهر الگوی جهان اسلام» با آفرینش هنر در محیط شهری با استفاده از هنر هنرمندان برجسته کشور، هویت کالبدی و اجتماعی شهر را به نماد و نشانه‌های هنر و فرهنگ اسلامی، ملی و بازگویی فضایل اخلاقی در آستانه فصل نو مزین کند.
هشتمین رویداد فرهنگی هنری بهارستان فرصتی برای تعامل اجتماعی بین هنرمندان و شهروندان، ترویج فرهنگ، آداب و آیین‌های ایرانی و اسلامی در پیشواز بهار و خلق نشانه ای بر منظر شهری برای ایجاد هویت اجتماعی و فرهنگی پایتخت است.

در همین راستا فراخوان دیوارنگاری با رویکرد بازآفرینی ارزش های فرهنگی در هویت اجتماعی و شهری، بهره از نشانه ها و نمادهای فرهنگی در معماری و سیما و منظر شهری، توجه به ارزش های اخلاقی و یادآوری مفاهیم ارزشمند انسانی در آیین ها و مراسم ملی و مذهبی، بازنمایی هنرمندانه از مفاهیم ایثار، گذشت و مهرورزی در نمایه های فرهنگی و هنری شهر، ترویج فرهنگ با بهره از اثربخشی و خلق آثار هنری برای ایجاد سرمایه فرهنگی، اشاعه فرهنگ فاخر اجتماعی با ایده های نو و مشارکت مردمی و توسعه پایدار فرهنگ و هنر شهری برای دستیابی به الگوی کلانشهر فرهنگی در جهان اسلام را منتشر کرده است.

از اهداف انتشار این فراخوان می توان به ایجاد فضای تعاملی با شهروندان همدلی و همراهی برای احساس پویایی و نشاط شهروندی، توسعه پایدار هنر شهری و ایجاد سرمایه های فرهنگی در بستر برگزاری رویداد، خلق هنرمندانه آثار هنر شهری با بهره از عناصر هنر ایرانی – اسلامی برای ترویج فرهنگ ایثار با مصداق های شهادت، گذشت، بخشش و ..، تبلیغ و ترویج فرهنگ مهرورزی، مهربانی، ادب ورزی و همدلی در نگاره های و نمایه های هنری شهر، توسعه هنر شهری با تاکید بر فرهنگ عمومی برای برگزاری رویدادها و مناسبت های ملی و مذهبی در آستانه نوروز و اعیاد شعبانیه و ایجاد فرصتی های شهری برای خلق و توسعه هنر مردمی اشاره کرد.

بر اساس آنچه در این فراخوان آمده است، هیات داوران و ویرایش آثار متشکل از اساتیدی چون: محسن ناصریان، اونیش امین الهی و محمدرضا زروئی نصرآبادی بوده و علاقه مندان می توانند از تاریخ 06/9/1401 الی 13/9/1401 برای ثبت‌نام و ارسال مستندات فقط از طریق سامانه رویدادهای هنر شهری سازمان زیباسازی (zibasazievents.tehran.ir) اقدام کنند.

هنرمندان و علاقه مندان برای شرکت در این رویداد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی zibasazi.tehran.ir مراجعه کنند.

logo-samandehi