فراخوان نخستین مسابقه عکس «در آئینه نوروز»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با آغاز نوروز ۱۴۰۲ نخستین مسابقه عکس «در آئینه نوروز» را برگزار می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، واحد عکس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار فراخوان این مسابقه از علاقه‌مندان در سه گروه سنی کودکان (تا ۸ سال)، نوجوانان (۹ تا ۱۸ سال) و بزرگسالان (۱۸ سال به بالا) دعوت کرده است در این رویداد هنری شرکت کنند.

بر این اساس قرار است مسابقه در دو بخش برگزار شود، بخش اصلی شامل آیینه نوروز (فعالیت‌ها، جشن‌ها، آداب و رسوم عید نوروز، حضور کودکان و نوجوانان در آئین‌های نوروز) و بخش ویژه شامل بهار در بهار (همزمانی عید نوروز امسال با بهار قرآن، این فرصت را فراهم کرده تا آثاری از همنشینی این دو آیین در کنار هم ثبت کنیم. آثار ارسالی در این بخش باید هر دوی این مناسبت‌ها را در بر داشته باشد، در غیر این‌صورت به مسابقه راه نخواهد یافت.)

برگزارکنندگان این رویداد آخرین مهلت ارسال آثار را 31 اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام کرده‌اند.

هر متقاضی می‌تواند در نهایت ۳ عکس تکی در هر بخش و در نهایت ۶ عکس به دبیرخانه ارسال کند.

در متن فراخوان نخستین مسابقه عکس «در آئینه نوروز» آمده است: «همه آدم بزرگ‌ها از دنیای کودکانه گذر کرده‌اند اما همچنان دنیای لطیف کودکانه را به یاد می‌آورند. کودکان سفیر «شور زندگی» ‌اند. شوری که در پیچ هزار خم مشکلات زندگی آدم بزرگ‌ها گم شده است. دنیای کودکی دنیایی رنگارنگ و زیباست. کودکان همواره در حال مشاهده کردن و کشف لحظات ناب زندگی هستند، لحظاتی که به چشم بزرگترها عادی شده است و عید نوروز یکی از همان لحظه‌هاست. آغاز سال نوی ایرانی به دلیل همزمانی‌اش با آغاز بهار و زنده شدن زمین، بی‌رقیب‌ترین سال نو در جهان است و به همین مناسبت «نوروز» نامیده شده است.

بیایید امسال این مناسبت را با دید کنجکاو کودکی ببینیم، ثبت کنیم و در معرض دید عموم بگذاریم. به همین مناسبت، واحد عکس کانون پرورش کودکان و نوجوانان مسابقه عکسی را با نام «در آئینه نوروز» برگزار می‌کند. شما هم می‌توانید آئین‌های نوروزی خود را در این آئینه جلوه‌گر کنید.»

یادآوری می‌شود علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبگاه جشنواره‌های عکس کانون به نشانی kpf.ir/photofest مراجعه و در مسابقه «در آئینه نوروز» شرکت کنند.

فراخوان نخستین مسابقه عکس «در آئینه نوروز»

logo-samandehi