فراخوان رویداد طراحی پوستر “فرداساز” با موضوع جوانی جمعیت

سازمان تأمین‌‌ اجتماعی، با گرامیداشت ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت، رویداد ملی طراحی پوستر «فرداساز» را با محوریت افزایش جمعیت و فرزندآوری برگزار می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه اجتماعی‌ کشور، با توجه به بند هشت سیاست‌های کلی تأمین‌ اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری از یک سو و تأثیرپذیری منابع و مصارف این صندوق از هرم سنی جمعیت از سوی دیگر، اقدام به برنامه‌ریزی و انجام مجموعه فعالیت‌هایی در حوزه‌ تحکیم نهاد خانواده و فرزندآوری کرده است.

براساس این گزارش، در کنار اقداماتی چون برقراری بیمه درمان‌های ناباروری، افزایش مدت مرخصی زایمان بیمه‌شدگان و اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی با محوریت بیمه زنان خانه‌دار و دختران که از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی در این حوزه مورد توجه قرار گرفته، به‌منظور بهره‌مندی از ایده‌های خلاقانه و نوآورانه هنرمندان فعال عرصه‌ گرافیک در زمینه افزایش جمعیت، رویداد ملی «فرداساز» با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی و موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه برگزار خواهد شد.

ایده‌‌ی محوری‌ و اصلی‌ طراحی‌ پوستر در این رویداد برای‌ تشویق‌ به‌ فرزندآوری‌ و افزایش جمعیت، ارائه تصویری شاد و متحد از خانواده با همراهی فرزندان و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها است‌ که‌ پشتیبان و حامی یک‌دیگر هستند. حمایت‌ افراد در این‌ خانواده شامل‌ حمایت‌ زوجین‌ از یکدیگر در امور فرزندان، حمایت‌ فرزندان از همدیگر و حمایت‌ پدربزرگ و مادربزرگ از زوجین‌ و فرزندان است‌.

هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این رویداد، از تاریخ ۳۰ اردیبهشت لغایت 19 خرداد فرصت دارند تا با مراجعه به سایت Fardasaziran.ir در این رویداد ثبت‌نام اولیه را انجام دهند. پس از بررسی رزومه‌ها توسط هیأت انتخاب، برگزیدگان جهت شرکت در کارگاهی سه‌روزه که به‌صورت حضوری در تهران برگزار خواهد شد، دعوت می‌شوند. در این کارگا‌ه‌، اساتید گرافیک شامل محمدرضا دوست‌محمدی، علی وزیریان، کوروش پارسانژاد و سید حمید شریفی با همراهی حسین یوزباشی به‌عنوان دبیر هنری به راهنمایی و هدایت هنرمندان برای خلق آثار خواهند پرداخت.

آثار منتخب در این رویداد، ضمن انتشار در کتاب رویداد، در قالب‌های مختلف به نمایش گذاشته شده و آثار شرکت‌کنندگان بنابر داوری انجام شده، مورد حمایت مادی نیز قرار خواهد گرفت.


جهت ثبت نام در این رویداد به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi