فراخوان دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه


خشایار فاضل کاشانی، دبیر دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین و نخستین فتوماراتن کشور از انتشار فراخوان و پوستر این جشنواره در سطح ملی خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین؛ کاشانی ضمن اعلام این خبر گفت: سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین، دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه و اولین فتوماراتن کشور را با هدف معرفی، حفظ و حمایت از فضاهای ارزشمند شهر قزوین، با محوریت مسیر گردشگری تاریخی- فرهنگی این شهر برگزار می‌کند.

وی افزود: جشنواره ملی عکس دارالسلطنه در گامی مهم بر آن شد با توجه به اهمیت مستندسازی تصویری در راستای ثبت تاریخی این مسیر حائز اهمیت به لحاظ هویتی و معرفی کهن شهر قزوین به عنوان یکی از مقاصد گردشگری ارزشمند کشور، این رویداد مهم هنری را برگزار کند.

دبیر دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه خاطر نشان کرد: از جمله اهداف این جشنواره می‌توان به معرفی مسیر گردشگری تاریخی- فرهنگی قزوین به عنوان اولین مسیر منتخب گردشگری کشور، جلب توجه شهروندان، گردشگران و عکاسان به مسیر اصلی گردشگری قزوین و معرفی آن و ضرورت تبلیغات غیر مستقیم از طریق تأثیر ضمیر ناخودآگاه با استفاده از زبان هنر اشاره کرد.

وی ادامه داد: ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در استان قزوین، تهیه، ثبت و انتشار سند تصویری فاخر از مسیر گردشگری و بافت تاریخی شهر از طریق نگاه عکاسان مطرح کشور و... از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

کاشانی با اشاره به اینکه این جشنواره در چهار بخش میزبان عکاسان ملی، عکاسان بومی، شهروندان، گردشگران و شرکت‌کنندگان بین المللی می باشد، گفت: محورهای پیشنهادی جشنواره شامل بخش اصلی در قالب فتوماراتن، بخش جنبی (معماری)، بخش تلفن همراه و بخش آرشیوی است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره عکس در قالب فتوماراتن، برای اولین بار در کشور در دومین دوره جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین برگزار می‌شود. این بخش مختص کلیه عکاسان پذیرش شده (مدعو و غیر مدعو) است که در روز نخست جشنواره در مسیر گردشگری تاریخی- فرهنگی شهر قزوین و طبق قوانین و موضوعات از پیش تعیین شده ماراتن برگزار خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین در خصوص زمان برگزاری این جشنواره گفت: نخستین فتوماراتن کشور در روز دهم اردیبهشت ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد؛ البته دومین دوره جشنواره ملی عکس دارالسلطنه در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

وی در پایان سخنانش ضمن دعوت از تمام عکاسان کشور جهت شرکت در این دوره از جشنواره ملی عکس دارالسلطنه و تاکید بر جذابیت برگزاری فتوماراتن برای اولین بار در ایران گفت: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قوانین جشنواره می‌توانند به آدرس اینترنتی darolsaltaneh.qazvin.ir مراجعه نمایند.

logo-samandehi