فراخوان ویژه دیوارنگاری فرودگاه مهرآباد

سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور ارتقاء کیفیت هنری منظر شهری و ساماندهی بصری و زیباسازی فضاهای شهری، فراخوان "تأمین طرح دیوارنگاری فرودگاه مهرآباد" را منتشر کرده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، این سازمان از هنرمندان هنرهای تجسمی و سایر گرایش های هنری مرتبط دعوت کرده تا ایده ها و طرح های خود را با موضوع یادشده به مدیریت نقاشی دیواری این سازمان تحویل دهند.

دستیابی به طرحی نو و خلاقانه ی دیوارنگاری جهت استفاده در جداره خارجی فرودگاه مهرآباد شهر تهران و ایجاد امکان مشارکت حداکثری هنرمندان از اهداف اصلی این فراخوان اعلام شده است.

هنرمندان ایده ها و طرح های خود را باید با بهره گیری از "نشان و نمادهای فرهنگی ایرانی"، "اشعار پارسی " با امکان به کارگیری" خطوط ایرانی اسلامی و همچنین الهام از اماکن تاریخی ملی با بهره گیری از رشادت های تاریخی و اساطیر ایرانی ارائه کنند.

بر اساس آنچه در این فراخوان آمده است، هر هنرمند می تواند تا 3 طرح ارائه کند که این طرح ها نباید پیش از این در رویدادهای دیوارنگاری تصویب و یا اجرا شده باشند. همچنین دبیرخانه از پذیرفتن طرح از هنرمندانی که نقص مدارک دارند یا طرح های پیشنهادی خود را خارج از ضوابط و فرمت معرفی شده ارائه داده باشند معذور است و مسئولیتی در قبال این گونه آثار نخواهد داشت.

بررسی، کارشناسی، تأیید یا رد طرح ها به عهده هیأت داوران متشکل از محسن ناصریان، اونیش امین الهی، محمد زروئی نصرآبادی بوده و در صورتی که در هریک از مراحل ارائه طرح، مراحل مختلف کارشناسی و داوری و حین یا پس از اجرای طرح ها، عدم اصالت طرحی محرز شود طبق نظر کارگروه هنری و مدیران مربوطه اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

علاقه مندان برای ثبت‌نام و ارائه آثار و مستندات به صورت حضوری و از تاریخ 01/09/1401 الی 09/09/1401 در سازمان زیباسازی شهر تهران حضور یافته و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی zibasazi.tehran.ir مراجعه کنند.

logo-samandehi