فراخوان جایزه عکاسی Hariban 2023

منتخبان این رویداد عکاسی فرصت شرکت در رزیدنسی ژاپن همراه با برگزاری نمایشگاه هنری را دریافت خواهند کرد.

به گزارش گالری آنلاین، شرکت در این رقابت فقط برای عکاسانی که در حوزه عکس‌های سیاه و سفید فعالیت می‌کنند، امکان‌پذیر است.

جایزه Hariban ترکیبی از تکنیک آنالوگ با عکاسی معاصر است. ورق های شیشه ای که به عنوان پایه ورق های چاپ Collotype استفاده شده است، تا به امروز استفاده می‌شود. این جایزه "Hariban" نامیده می شود، زیرا "Hari" به معنی صفحه شیشه ای و "ban" به معنی صفحه چاپی در ژاپنی است.

شرکت در این مسابقه برای عکاسان و هنرمندان حرفه ای و آماتور در سراسر جهان باز است.

جوایز:

اقامت دو هفته ای برنده جایزه بزرگ 2023 در Kyoto از اکتبر 2023 امکان پذیر است. هزینه پرواز و اقامت توسط Benrido پرداخت خواهد شد. چاپ‌های Collotype برنده در یک نمایشگاه انفرادی که در بهار سال بعد و پس از اتمام اقامت هنرمندان برگزار می‌شود، به نمایش گذاشته می‌شود.

همه فینالیست‌ها یک کاتالوگ برای جایزه دریافت می‌کنند که به صورت Collotype چاپ شده و با صحافی‌های سنتی در Kyoto (ژاپن) به صورت دستی چاپ شده است. این کاتالوگ در سال 2024 منتشر خواهد شد.

درباره Benrido و Collotype: Benrido که در سال 1887 تأسیس شد، در تکنیک منحصر به فرد چاپ معروف به Collotype تخصص داشت و امروزه یکی از معدود استودیوهای باقی مانده در جهان است که قادر به چاپ های رنگی Collotype خوب است. Collotype یک فرآیند چاپ جایگزین است که در سال 1855 توسط مهندس فرانسوی Alphonse Poitevin به عنوان روشی برای چاپ هنرهای زیبای عکاسی اختراع شد.

چاپ های عکاسی قرن نوزدهم قابلیت ضعیفی در حفظ تصاویر داشتند و به مرور زمان محو شده و تغییر رنگ می‌دادند. برای جبران این امر، روش‌های مختلف چاپ با استفاده از رنگدانه‌ها ابداع شد. یکی از تکنیک ها collotype بود.


هزینه ورودی: 50 دلار آمریکا


مهلت ثبت نام: 15 ژوئن 2023 (25 خرداد 1402)

اعلام نتایج: اوایل سپتامبر 2023


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi