حرکات نمایشی کنایه ­آمیز یوگا راه حلی جهت نمایش کارهای سخت خانه


به عنوان بخشی از پژوهش راجع به جایگاه زنان در جامعه غرب، csilla klenyánszki، یک راه حل کنایه ­آمیز به نام «خانه/­داری» برای شکاف جنسیتی کار در خانه و عواقب آن پیدا کرده که شامل یک نمایش 30 دقیقه ­ای یوگا به همراه کارهای سخت و طاقت­ فرسای خانه است.

به گزارش گالری آنلاین، این هنرمند مجارستانی­ الاصل ساکن هلند، با استفاده از اسباب و وسایل خانه حین تمرین یوگا، به زمان محدودی که زنان در مقایسه با مردان برای استراحت در اختیار دارند، و ناشی از صرف زمانی بیشتر بر کارهای بدون دستمزد خانه مثل خانه داری و بچه داری است، اعتراض می­کند.

این هنرمند، پس از بررسی علت­های پیدایش شکاف جنسیتی در زمینه­ های مختلف به نتیجه رسید طبق سازمان ملی آمار (ONS)، زنان به طور متوسط در هفته 5 ساعت کمتر از مردان استراحت می­کنند. و این در حالی است که از سال 2000 به بعد، زمان استراحت برای مردان با افزایش، و برای زنان با کاهش رو به رو شده است.

پروژه «خانه/­داری» که راهنمایی برای مراقبه در خانه است، خانه را با استفاده از اسباب و وسایل خانگی دگرگون می­سازد. در این میان انجام کارهای خانه نه تنها یک عمل فیزیکی، بلکه ورزشی روحانی خواهد بود که زنان و اسباب و وسایل خانه­ شان با هم آمیخته خواهند شد.

logo-samandehi