طراحی تقویمی برای تغییر زندگی شما


سایمون گیرتز، مخترع سوئدی، مجری تلویزیون و از علاقمندان به رباتیک، متوجه شد که در پایبندی به تعهدات خود با مشکل مواجه شده است، از این‌رو تقویم روزانه (The Everyday Calendar) را طراحی کرد تا به زندگی خودش نظم بیشتری بدهد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از گزارشگر طراحی صنعتی، این ایده ممکن است بسیار ساده به نظر برسد ولی این پتانسیل را دارد که تاثیر عمیقی در زندگی شما بگذارد.

این کانسپت بسیار ساده است: یک تخته مدار با ۳۶۵ دیود LED، یک جعبه چوبی که حکم قاب را دارد و چند کارت حافظه، که به صورت یک تقویم درآمده‌اند. نام ماه‌ها به صورت افقی در بالای جعبه درج شده و زیر هر ماه ستونی از روزها می‌باشد که در قالب اعداد درون یک شش ضلعی نمایش داده شده است. تقویم روزانه همانند سایر تقویم‌های دیجیتال امکان پیگیری قرار ملاقات‌ها، تنظیم زنگ ساعت یا ترتیب جلسات را به شما نمی‌دهد. در عوض این امکان را فراهم می‌کند تا از یک کار در طی روز اثری به جا بگذارید.

این کار می تواند یک دور دراز نشست یا ده دقیقه مدیتیشن یا ورزش با دستگاه باشد، یا تماس تلفنی با مادرتان و گفتن این جمله که چقدر دوستش دارید. تنها یک کار در روز که می خواهید برای رسیدن به یک هدف بزرگتر مثل مراقبت و سلامتی بیشتر انجام شود.

ممکن است هر روز صبح که بیدار می‌شوید و بر روی تقویم روز جدید را خاموش می‌بینید، پرسیدن این سوال که “می‌خواهید ‌این کار را انجام بدهید یا نه؟” کمی ناخوشایند به نظر برسد. با انجام کار و لمس شش ضلعی، نشانه مربوط به آن روز به لطف LED تعبیه شده پشت آن روشن می‌شود. نشانه هر روز درواقع یک صفحه لمسی خازنی است، شش ضلعی شفاف که به رنگ طلایی لعاب داده شده بخشی از تخته مدار است که تقویم را نمایش می دهد. هنگامی که انگشت شما شش ضلعی را لمس می کند، مدار بسته می‌شود و LED زیر آن روشن می‌شود.

البته هدف روشن شدن همه نشانه‌های نوری در پایان سال است. این یک اقدام هوشمندانه در تجربه کاربری می باشد و به صورت ماهرانه شما را ترغیب به روشن کردن چراغ می‌کند. دیدن هرروزه چراغ روشن به شما امید می‌دهد که به هدف کلی خود نزدیک‌تر هستید.

در پایان، تقویم روزانه شکل ابتدایی تقویت مثبت است؛ فرایند رفتاری که سبب افزایش رضایتمندی شما می‌شود، یک نیروی خاص را تقویت می‌کند. همانطور که گیرتز گفته: “این کار همانند دادن یک ستاره طلایی به خود برای پیروی از تعهدات روزانه‌تان است“.

logo-samandehi