نگاهی به چیدمان‌های هنری پروژه‌ی Desert X در کالیفرنیای جنوبی


john gerrard, western flag (spindletop, texas) 2017, 2017-2019


چیدمان‌های هنری پروژه‌ی Desert X شامل راه‌پله‌هایی با کارکرد ساعت‌های آفتابی، آثار هنری واقعیت افزوده و پرچمی از جنس دود است.

به گزارش گالری آنلاین، در سال 2017، دره‌ی Coachella در کالیفرنیای جنوبی میزبان اولین دوره‌ی Desert X بود؛ نمایشگاهی از هنرهای معاصر که آثاری از Doug Aitken و Phillip K. Smith III را در خود جای داده بود.

در حال حاضر، این رویداد برای دومین بار در حال برگزاری است و مجموعه‌‌ چیدمان‌های جدیدی را در بر می‌گیرد که نمایششان در این منظر صحرایی تا 21 آوریل 2019 ادامه خواهد داشت. Sterling Ruby سازه‌ای یکپارچه به رنگ نارنجی نئونی را به عنوان جزئی از نمایشگاه در این منظر خشک قرار داده و در همین حال Julian Hoeber، پاویونی را با الهام از نوار Mobius طراحی کرده است.

هنرمند ایرلندی، John Gerrard، برای خلق تصاویر شبیه‌سازی‌ شده‌ی بی‌درنگ و قرار دادن آن‌ها در برابر مناظر ساده مشهور شده است. او با آشکار کردن سازه‌های پیچیده و شبکه‌های تأثیرگذار مسلط بر فرهنگ توده‌ای، از این روش برای انتقال پیام‌هایی در مورد چگونگی عملکرد قدرت در جامعه استفاده می‌کند. Western Flag (Spindletop, Texas) که در دروازه‌ی ‌Palm Springs و دره‌ی Coachella مکان فوران‌گرِ Lucas، اولین محل اکتشاف بزرگ‌ مقیاس نفت در جهان (در سال 1901) را نشان می‌دهد که در Spindletop در Texas واقع شده و در حال حاضر ذخیره‌ی نفتش به پایان رسیده است. این اثر به طور کامل یادآور بهره‌برداری و مصرف خودسرانه‌ی منابع است و همچنین انرژی مصرف‌ شده برای برگرداندن زمین‌های متروکه به وضعیت فعلی و تبدیلشان به سکونتگاهی مصنوعی را به خاطر می‌آورد.

SUPERFLEX, dive-in, 2019


تیم SUPERFLEX شامل هنرمندانی به نام‌های Jakob Fenger ،Rasmus Nielsen و Bjørnstjerne Christiansen است که پروژه‌هایی را با هدف برخورداری از کارکردی فعال خلق می‌کند. این کار باعث تشویق جوامع به مشارکت و در قدم بعدی توسعه‌ی این پروژه‌ها برای ایجاد تغییر در بافت‌های اجتماعی و اقتصادی‌شان می‌شود. SUPERFLEX با بازنگری در معماری با درنظرگیری زیر آب رفتن برخی نواحی در آینده، به دنبال خلق فرمی مستقر بر زمین بوده که برای انسان و جانداران دریایی به یک اندازه جذاب باشد.

SUPERFLEX, dive-in, 2019

در ادامه برخی از چیدمان های هنری این پروژه را می بینید:

iván argote, a point of view, 2019

iván argote, a point of view, 2019

cara romero, jackrabbit, cottontail & spirits of the desert, 2019

nancy baker cahill, revolutions, 2019

julian hoeber, going nowhere pavilion #01, 2019

kathleen ryan, ghost palm, 2019


logo-samandehi