نگاهی به طراحی چراغ Thorn

طرح منتخب رقابت A design

الهام بخش اصلی طرح این چراغ ایده ی منعکس کردن نور به گونه ایست که همانند فرم طبیعی آن بدون هیچ محدودیتی بتوان اندازه ی آن را بزرگ کرد.


به گزارش گالری آنلاین، رشد و تمایز اشکال ارگانیک در طبیعت بدون دستکاری در ساختار کلی آنها و حالتشان به طور اتفاقی امکان پذیر است. انسان ها یک کشش غریزی به اشکال طبیعت دارند.این احساس صمیمیت یکی از عناصر اساسی صلح درونی است.

خواص منحصربفرد thorn این است که محدودیت های رسمی ابعاد و اندازه هارا از بین می‌برد و نصب چراغ را در هر اندازه و شکلی ممکن میسازد.این اثر فقط از دو تکه ی مختلف تشکیل شده که تنوعی بی حد و مرز از طراحی فرم با هر اندازه ای را ارائه میدهد. ساختار متحرک چراغ کار این هنرمند را از هر اثر دیگری متمایز میکند. به این ترتیب این اثر میتواند به هر شکل و اندازه ای نسبت به هر محیطی برای زندگی تغییر کند و نیاز های متنوعی از نور را براورده کند. thorn طریقه نصب های مختلف را به طور زیبا و نواورانه تنظیم میکند.

بزرگترین چالش این پروژه، فرم اصلی ستون و مرکز کار بود که باید به شیوه ای ساخته میشد که بتواند یک سازه ی بزرگتر را تشکیل دهد.
به گفته سازنده طرح: "فرم های زیادی استفاده شد تا به این شکل رسیدیم ما زاویه 120 درجه را در بسیاری از اجزای طبیعت از کندوی عسل گرفته تا برگ های درخت راش مشاهده کردیم.

قسمت اصلی یعنی ستون فقرات کار، یک فرم و ساختار سه بعدیست که بعد از تست کردن های فراوان با بازو هایی با زاویه 120درجه همنشینی کامل داشته و زیباترین نتیجه را به ما داد."


logo-samandehi