خلق فضا ی معماری تا مجسمه توسط حجم در آثار ROBERT HOLMES

فضا برای مهندس معمار و مجسمه ساز ابتدا با حرکت فرم احجام در ذهن او خلق میشود. ROBERT HOLMES مهندس معماری است که در هر دو زمینه آثار بی نظیری خلق کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، ROBERT HOLMES در سال 1927 در میسوری متولد شد. او به طور غریزی یک جوان بااستعداد بود و با پدرش به ساخت و بعداً طراحی خانه ها کمک میکرد.

رابرت مدرک مهندسی عمران خود را از دانشگاه آریزونا گرفت و از طریق معاملات با سرعت بالایی پیشرفت کرد و در سالهای بعد، وضعیت حرفه ای را بدست آورد.

در اوایل دهه 50، او به منطقه خلیج سان فرانسیسکو نقل مکان کرد، جایی که در سن نسبتاً جوانی شروع به کار ساخت و ساز، طراحی و توسعه شرکت رابرت هولمز کرد،

در سال 1958، وی تجارت خود را به آریزونا برگرداند، جایی که به مدت سه دهه به یکی از موفق ترین سازندگان خانه های لوکس سفارشی در منطقه رو به رشد ققنوس تبدیل شد.

وی همچنین بانک ها، پل ها، آپارتمان ها، کارخانه های تولیدی و کلیساها را طراحی و ساخته است. او همچنین طراحی فضای داخلی را انجام میداد و راه پله ها و میزها از تخصص های وی بود.

در آن دوره او به آرامی هنر و صنعت خود را در زمینه دیگری بکار گرفت، و آن مجسمه سازی بود.

رابرت در سال 1981شرکت خود را فروخت و در آن زمان بود که وی تصمیم گرفت شور و شوق مجسمه سازی خود را منحصراً دنبال کند.

رابرت و همسرش Edith به Sea Ranch ، در شمال سان فرانسیسکو نقل مکان کردند، در اینجاست که وی فعالیت دوم خود را به عنوان مجسمه ساز و همسرش Edith به عنوان شریک و نماینده خود آغاز کرد.

رابرت و ادیت با توافق برای دستیابی به این مسیر جدید در زندگی مشترک، برای مدت بیست و پنج سال همکاری جدیدی را ایجاد کردند.

درادامه نگاهی داریم به مجسمه های منحصربفرد این هنرمند.

منبع: robertholmessculptor / artsy / sculpturesite /


تهیه بهاره زالی

logo-samandehi