آغاز انتخاب رشته آزمون ارشد 98 از چهارشنبه

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه اسامی تعداد بیش از ۴۵۶ هزار نفر از مجازین آزمون ارشد امروز اعلام می‌شود، گفت: داوطلبان از روز چهارشنبه ۱۹ تیر ماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حسین توکلی ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ امروز دوشنبه به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود بر این اساس از تعداد ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب ثبت نام کننده در این آزمون تعداد ۵۵۳ هزار و ۸۸۳ داوطلب معادل ۹۰.۰۸ درصد ثبت نام کنندگان کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند.

به گفته وی، از حدود ۵۵۳ هزار داوطلب حاضر در جلسه آزمون ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر مجاز به انتخاب در دو رشته هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: آن دسته از داوطلبانی که بر اساس اعلام نتیجه و مفاد کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شوند، لازم است بر اساس مفاد اطلاعیه‌ای که در این خصوص همزمان با اعلام نتیجه بر روی سایت اطلاع رسانی این سازمان قرار داده می‌شود، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی ادامه داد: انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ از روز چهارشنبه ۱۹ تیر تا روز یکشنبه ۲۳ تیر انجام می‌شود.

توکلی خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ در دانشگاه‌ها به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر است.

logo-samandehi