انتشار کلید سوالات آزمون سراسری ۹۹

سازمان سنجش آموزش کشور لحظاتی قبل کلید سوالات آزمون سراسری سال ۹۹ را منتشر کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، کلید سوالات گروه های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر و زبان های خارجی لحظاتی قبل در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار گرفت.

داوطلبان می توانند با مراجعه به این سامانه، کلید سوالات را در این گروه های آزمایشی دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، در روزهای برگزاری آزمون سراسری از ۲۹ مرداد تا اول شهریورماه برخی شایعات، اخبار و تصاویر حکایت از لو رفتن دفترچه و کلید سوالات حین برگزاری این کنکور داشت که سازمان سنجش آموزش کشور بارها بر جعلی و کلاهبرداری بودن این کلید ها و دفترچه ها تاکید و به داوطلبان اعلام کرد بعد از انتشار کلید سوالات، آن را با کلیدهای جعلی منتشر شده شده در فضای مجازی مقایسه کنند. در همین زمینه چند داوطلب و دو تیم در استان های فارس و غربی کشور دستگیر شدند.

نتیجه اولیه کنکور سراسری هفته نخست مهرماه و نتیجه نهایی این آزمون هفته پایانی مهرماه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود؛ این آزمون یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب داشت که با وجود شیوع ویروس کرونا ۱۵۴ هزار نفر غایب این جلسه بودند. داوطلبان شرکت کننده در این کنکور نیز رضایت بالای ۹۰ درصدی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی داشتند.

logo-samandehi