6 درس طراحی

در طول سه دهه گذشته، ویلیام کنتریج هنرمند تجسمی ۶۴ ساله‌ اهل آفریقای جنوبی، به خاطر فعالیت خود در رسانه ها از جمله نقاشی، فیلم، مجسمه سازی، چاپ و تئاتر، تحسین بین المللی را به دست آورد. تصاویر وی که در تضادهای واضح و سیاه و سفید قرار گرفته است، آفریقای جنوبی را نشان می دهد و مانند سایه هایی بی انتها به چیزی بیش از موارد ابتدایی اشاره دارد.

بر اساس سخنرانی های چارلز الیوت نورتون در سال 2012، شش درس طراحی کامل ترین مجموعه از افکار کنتریج در مورد هنر، هنر سازی و استودیو است.

کنتریج می گوید، هنر، نوع دانش مخصوص به خود است. این فقط دنیای واقعی را تکمیل نمی کند و نمی توان آن را صرفا با اصطلاحات عقلانی رشته های دانشگاهی سنتی درک کرد. استودیو مکان بسیار مهمی برای ایجاد معناست: مکانی که تفکر خطی رها می شود و فرآیندهای مادی چشم، دست، ذغال و کاغذ خودشان راهنمای خلاقیت می شوند. طراحی این پتانسیل را دارد که ما را در مورد پیچیده ترین موضوعات زمانه مان آموزش دهد. این معنای واقعی "درس های طراحی" است.

با گنجاندن عناصر طراحی گرافیک و مباحثی اعم از غار افلاطون گرفته تا نقش روشنگری در استعمار به تصویر کشیدن حیوانات در هنر، 6 درس طراحی کتابی در مورد این است که چگونه هنر دانش تولید می کند.

عنوان کتاب: ۶ درس طراحی

نویسنده: ویلیام کنتریج

مترجم: شیوا نوروزی

انتشارات: نشر نظر ‌


منبع: ایران کتاب

logo-samandehi