ایده هایی برای دکوراسیونی با ترکیب سفید و آبی (بخش اول)


آبی و سفید، ترکیبی است که هرگز کهنه نمی­شود، برای تزیین اتاق خود از این 30 نمونه اتاق شگفت ­انگیز، الهام بگیرید. این ترکیب که در عین حال هم شادی ­بخش و هم پیچیده است، یکی از ترکیب­های رنگی رسمی و مشهور در یونان به شمار می­رود، و نه تنها بسیاری از خانه ­ها به همین رنگ هستند، بلکه پرچم یونان نیز از این ترکیب رنگی بهره گرفته است.

این ترکیب رنگی روی ظروف و کوزه­ های چینی قرن نهم میلادی قابل مشاهده است، و تا به امروز نیز برای طرح­های سرامیکی ترکیب پر­طرفداری به شمار می­رود. از پر­طرفدار بودن این ترکیب رنگی در سراسر دنیا نباید شگفت ­زده شد، زیرا هنگامی که رنگِ آبی که نماد آرامش و آسودگیست با سفید که نماد پاکی و سادگیست ترکیب می­شود، به فضایی کاملا آرامش بخش و سرشار از سکوت دست پیدا می­کنید. با گالری آنلاین همراه باشید تا با تمام این اتاق­ها آشنا شوید.

الگوهای مخلوط و همسان

در این خانه طراحی شده به سبک سیگ برگامن (Sig Bergamin) در سائو پائولو، دیوار­های اتاق اصلی توسط ناتالی مورنژ (Nathalie Morhange) نقاشی شده است. یک پرده پارچه ­ایِ رومو (Romo) بر پنجره ­ها کشیده شده است. پارچه­ های کتانیِ گل­دوزی شده متعلق به کارخانه ویکتوریا میل (Victoria Mill) روی تخت­ها را پوشانده است؛ و صندلی­های دسته­ دار بزرگ که پوششِ پارچه ­ایِ استروهایم (Stroheim) بر آنها کشیده شده است، روی یک فرش آرایولوس (Arraiolos) قرار گرفته ­اند.

از کف تا سقف اتاق را آبی و سفید کنید

طراح نیویورکی مایلز رد (Miles Red)، دکور یک خانه ویلایی متعلق به خانواده ­ای اهل تگزاس را، در لیفورد کی کلابِ (Lyford Cay Club) باهاماس، دوباره طراحی کرد. دیوارهای اتاق نشیمن و سقف با پارچه ­ای از نوع چاینا سیز (China Seas) پوشیده شده اند، و پرده­ هایی هماهنگ با این پارچه ­ها نیز روی پنجره­ ها را پوشانده است. مبل راحتی ساخت اُسکار دِ لا رنتا (Oscar de la Renta) از شرکت سنتری فرنیچر (Century Furniture) است. و بر روی صندلی راحتی قدیمی نیز، پوششی آبی رنگ متعلق به شرکت گلوبال لدر (Global Leather) انداخته شده.

اقیانوس را بشکافید

اتاقی ویلایِ طراح آلساندرا برانکا (Alessandra Branca)، به رنگی آبی در سبک بنجامین مور (Benjamin Moor) رنگ­ آمیزی شده است. این خانه شامل عکس­هایی از تما استاوفر (Tema Staufer) در سمت چپ، و جاناتان لوییز (Jonathan Lewis) است، و یک میز ساخته جیسون هوم نیز در آن به چشم می­خورد.

آسمان را داخل خانه بیاورید

در این خانه باشکوه و دور افتاده واقع در جزیره اسپتزس، طراح داخلی ایزابل لوپز کیسادا (Isabe Lopez-Quesada)، این طرح زیبا را داخل خانه به اجرا در­آورد. حتی فضای بیرونی خانه نیز به رنگ سفید با تزئینات آبی نقاشی شده است. و ورودی اصلی خانه نیز از حیاطی می­گذرد که با سنگ­هایی به سبک سنتی اسپتزیایی فرش شده است. یک پوشش مجلل و زیبا، طراحی شده توسط کاترین م. آیرلند (Kathryn M. Ireland)، نیمکت بزرگِ واقع در اتاق نشیمن را می­پوشاند. یک نقاشی کُلاژ از آثار آیرینی گونو (Irini Gonou)، بالای مبل راحتی نصب شده است؛ و صندلی دسته­ دار قدیمی و صندوق رنگ­ آمیزی شده در پیش زمینه نیز اشیاء عتیقه یونانی هستند.

کاشی­های زینتی نصب کنید

کاشی نصب شده توسط فیشر وایزمن (Fisher Weisman)، در حمامِ خانه ­ای در سَن میگل دِ آلنده (San Miguel de Allende)، واقع در مکزیک؛ ساختۀ شهر دولورس هیدالگو (Dolores Hidalgo) در همان نزدیکی­ هاست.

یک ظاهر مدرن بسازید

این خانه که در بیابان کالیفرنیا قرار دارد، توسط شرکت امیلی سامرز (Emily Summers) طراحی شده است. یک صندلی تفریحی ساخت شرکت ترینا تورک (Trina Turk) واقع در پالم اسپرینگز، در حمام به چشم می­خورد. پوشش دیوار­ها نیز توسط الیتیس (Elitis) طراحی شده است.

یک محافظ دیوار آبی نصب کنید

حمام مهمان­سرای همپتونز (Hamptons)، که توسط تاد هیز (Thad Hayes) طراحی شده است، دارای یک سینک ظرفشوییِ کوریَن (Corian) است که توسط لِروی استریت استودیو (Leroy Street Studio) طراحی شده است. اثاثیه و لوازم سینک توسط دورنبراکت (Dornbracht) ساخته شده، و کاشی­های آبی نیز متعلق به آن ساکس (Ann Sacks) است.

از تزییناتی آبی رنگ به شکل گل و گیاه استفاده کنید

طراحی داخلی اتاق خواب بزرگ خانه ­ای روستایی واقع در باهاماس، توسط اندرو رَکت (Andrew Raquet) انجام شده، و پیرامون آن را کاغذ دیواری­ های ساخت آلن کمپل (Alan Campbell) فرا گرفته است. پنکه بزرگ توسط هانتر ساخته شده است. تختۀ سَر تختخواب توسط آوری بوردمن (Avery Boardman) طراحی شده است، و ملحفه­ های تخت نیز ساخته ماتوک و دی. پورتهاولت (Matouk and D. Porthault) است.

از چندین هاله آبی استفاده کنید

دیوارهایی که به رنگ پلیزنت وَلیِ بنجامین مور[1] (Benjamin Moore's Pleasant Valley) رنگ ­آمیزی شده­ اند، با پرده نقاشیِ آدام بال (Adam Ball) در اتاق خواب بزرگِ خانۀ طراح آلکس پاپاکریستیدیس (Alex Papachristidis)، واقع در بریجهمپتونِ (Bridgehampton) نیویورک در کُنتراست هستند. کابینت­ها متعلق به قرن هجدهم است، و تختِ­خواب نیز روکشی از مخمل ابریشمی ساخت شرکت برونشویگ اَند فیلز (Brunschwig & Fils) بر خود دارد.

با رنگ سیاه کُنتراست ایجاد کنید

طراحان مایکل کورنجل (Michael Coorengel) و ژان پیر کالواگراس (Jean-Pierre Calvagrac) در اتاق غذاخوری آپارتمان خود واقع در پاریس، کنتراست ایجاد کردند. صندلی­های ساخت چارلز رنی مکینتاش (Charles Rennie Mackintosh)، بعضی دست­نخورده به همان رنگ سیاه رها شدند و بقیه نیز سفید رنگ زده شدند. این صندلی­ها در کنار یک میز فرانسویِ مجللِ قرن هفدهمی چیده شده­ اند؛ و رسن­ پرده­ هایی مستحکم و آهنین، پرده­ های باشکوه ابریشمینِ «Crepe de voile» را باز نگه می­دارند.

از یک تکنیک نقاشی تزیینی استفاده کنید

تابلوی نقاشیِ جورج مور (George Moore)، اثر ادوارد مَنه (Edouard Manet) متعلق به سال­های 1879 که در باغ هنرمند قرار دارد، مشرف است بر اتاق غذاخوری خانه بانی ملون (Bunny Mellon) در مانهاتان. این خانه در سال 1966، با آثار هنرمندانی همچون پُل لئونارد (Paul Leonard)، ویلیام استروم (Willam Strom)، جان فولر (John Fowler)، بروس باد (Bruce Budd)، و غیره زینت داده شده است. ملون درخت زینتی روی سفره را، و فولر نیز فرش را طراحی کرده است.

آشپزخانه را با کابینت­های سفید زیبا نگاه دارید

خانه دیو دِ ماتِئی (Dave DeMattei) و پاتریک وید (Patrick Wade) - زوجی که هستۀ پوشاکِ «لاکی برند» را تشکیل می­دهند- در بورلی­هیلز کالیفرنیا، واقع شده است. آشپزخانه کاملا سفید آن خانه، با طرح­های آبی مایل به ارغوانی جان تازه پیدا کرده است. تجهیزات تولید نور هم ساخته چارلز ادواردز هستند.

برجستگی­های ماهرانه به کار بی­افزایید

آفتابخانۀ خان ه­ای واقع در کالیفرنیا که توسط مایلز رد (Miles Redd) طراحی شده است، دارای صندلی­ های راحتی از جنس خیزران ساخته برادران بیلکی، و نیمکت­هایی ساخته شرکت جان روسلی (John Rosselli) است، که رویِ همگی کوسن­ هایی ساخت شرکت پارچه بافی کوادریل (Quadrille) گذاشته شده است.

تزیینات سفید­ رنگ و موجدار نصب کنید

در اتاق نشیمنِ خان ه­ای دوبلکس واقع در شیکاگو که توسط مایکل اس. اسمیت (Michael S.Smith) طراحی شده، آینه ­ای ایتالیایی و عکسی از هیروشی سوگیموتو (Hiroshi Sugimoto)، بر دیوارها نصب شده است. پوششی پارچه­ ای به طراحی جان رابشاو (John Robshaw) روی­ دیوارها را پوشانده است. طراحی پوشش سقف کار ماتیو لاسترری (Mathieu Lustrerie) است، و مبلمان راحتی که پوششی از موهر ابریشمیِ یشمی رنگ بر آن کشیده شده، کار یوناس (Jonas) است.

یک پارچه کلاسیک به کار اضافه کنید

تالار ورودی یک ویلای واقع در باهاماس که توسط مایلز رِد طراحی شده است، به رنگ آبی بنجامین بلو نقاشی شده، و سرتاسر آن پر است از درختان نخل گَچی. قالی­ه ایی ساخت (IKEA) کنار هم چیده شده­ و کف تلار را فرش کرده ­اند.


[1]. پلیزنت ولی، نوعی ترکیب رنگی است ساخته شده توسط بنجامین مور.

logo-samandehi