تاثیر سبک چیدمان کتابخانه ها در بهبود دکوراسیون داخلی

ایدهایی برای آراستن کتابخانه ها


به دنبال راهی جدید برای آراستنِ اتاق‌تان هستید؟ قفسه‌های کتاب نه تنها برای نگهداری کتاب بلکه برای آراستن هم مناسب هستند. به‌سادگی و با چند راه حل ساده می‌توانید ظاهر جدیدی به اتاق نشیمن، اتاق خواب و دیگر قسمت‌های خانه بدهید.

هنگام آراستنِ کتابخانه، لوازم تزئینی، بافت و رنگ را در نظر بگیرید. ممکن است لازم شود برای خرید چند وسیله جدید پول خرج کنید، اما در اکثر موارد، این راهی کم‌خرج برای ایجاد تغییرات کوچک در دکور شماست. با گالری آنلاین همراه باشید تا با چند نکته کاربردی برای کمک به آراستن کتابخانه و بهتر کردن دکوراسیون منزل آشنا شوید.

اگر به دنبال راهی برای نمایش لوازم تزئینی خود هستید، کتابخانه بهترین راه برای آن است. کتابخانه نه تنها جای نگهداری کتاب، بلکه محلی جهت ویترین، یادگاری‌ها، جعبه‌های کوچک و سایر اشیاء مورد علاقه شماست.

چند نکته برای زیبایی کتابخانه:

- هماهنگی ایجاد کنید

به محض اینکه سبک آراستنِ کتابخانه‌تان را پیدا کردید، اشیاء محبوب‌تان را به نمایش بگذارید. با این حال پیش از شروع گامی به عقب بردارید و به آن وسایلی که واقعا می‌خواهید جاگذاری کنید فکر کنید. مهم است که نگذارید کتابخانه در هم ریخته یا فقط شامل یک نوع بافت به نظر بیاید.

به عنوان مثال می توانید از راهکار بسیار هماهنگی برای آراستن کتابخانه‌ها استفاده کنید، یعنی این هماهنگی را با انتخاب چند رنگ معدود، استفاده از چندین گونه بافت و تکرار الگوهای طبقه‌ای به دست می‌آورید و برای تلطیف نما یک گیاه گلدانی کوچک یا گلدان شیشه‌ای سبزیجات را کنار دستۀ کتاب‌ها بگذارید.

- استفاده از بافت‌های متنوع

استفاده از بافت‌های پارچه و چاپی در حال حاضر از اقلام مد روز در دکوراسیون هر اتاق است. برای داشتن نمای عالی در مورد کتابخانه‌ها نباید صرفا از کتاب‌های ساده استفاده کرد.

در تزئین کتابخانه، تعداد اندکی اقلام اضافه نیز با کتاب‌ها همراه کنید. به طور مثال فرصت مناسبی است برای نمایش دادن بعضی از اشیائی که از سفرها گرد آورده‌اید، هدیه گرفته یا صرفا آنها را زیبا یا الهام‌بخش می‌بینید. قاب عکس‌های کوچک با عکس‌های شخصی یا هنری، قطعات چوبی یا نوشته‌های زیبا یا انگیزشی، گلها و گیاهان مصنوعی، سبدها، سطل‌های فلزی، اشیاء سفالی، حروف اختصاری، ساعت، کره‌ها و در واقع هر شیئ زینتی کوچکتری را می‌توان منظور کرد.

یک ترفند برای اضافه کردن عمق به کتابخانه، مرتب کردن کتاب‌ها به شیوه‌های مختلف است. بجای ایستاندن عمودی آنها، تعدادی را از پهلو روی هم قرار داده و یک قاب عکس پاییزی یا گیاه را روی آنها بگذارید. با این کار تنوع کتابخانه را بیشتر می‌کنید.

- کتاب‌ها را بر اساس رنگ مرتب کنید

یکی از پرطرفدارترین مدهای سال‌های اخیر، منظم‌کردن کتاب‌ها با توجه به رنگ آنهاست. با الگو گرفتن از رنگین کمان، ابتدا همه کتاب‌های قرمز، سپس نارنجی و در ادامه بقیه کتاب‌ها را به همین ترتیب کنار هم بگذارید. دیدن سایه‌های مختلف یک رنگ در کنار هم زیبا و از دور برای چشم خوشایند است.

در صورت انتخاب این روش، از زیورآلات هم‌رنگ نیز برای تکمیل نما استفاده کنید.

برای دوری از القای احساس شلوغی یا درهم‌ریختگی، فضای بیشتری به اقلام اختصاص دهید و سعی کنید اشیاء را از رنگ‌های هم‌خانواده انتخاب کنید. در داخل طبقات چند Vignette [1] ساخته و بین آنها فضایی در نظر بگیرید. برای مثال می‌توان چند کتاب را دسته کرده و یک شیئ گرانبها روی آنها قرار داد، یا چند کتاب را به دیواره قفسه تکیه داده و یک گلدان یا گیاه زیبا را در کنار کتاب‌های ایستاده قرار داد. برای رسیدن به نمایی طبیعی‌تر و متوازن، تعدادی قاب سفید با عکس‌هایی معنادار را لابه‌لای دسته‌های کتاب جا داده و سبدهای بافتنی از همان بافت و رنگ را در یک یا دو طبقه پایین قرار دهید.


- به اعداد فرد توجه کنید

قاعده‌ای که در بسیاری از جنبه‌های دکوراسیون منزل رعایت می‌شود، استفاده از اعداد فرد است. یک مجموعه سه‌تایی چشم‌نوازتر از دوتائی است. این قانون را به کتابخانه و اشیاء زینتی که قصد استفاده از آنها را دارید هم تعمیم دهید. همچنین می‌توانید تنوع اندازه و ارتفاع را هم اضافه کنید که کتابخانه شما را بسیار چشم‌نوازتر می‌کند.

- از قاب عکس استفاده کنید

-اثری از خود در کتابخانه‌ تان بگذارید، و برای انجام این کار با اضافه کردن تصایر معنادار در انتهای کتاب‌ها یا روی دسته‌های کتاب استفاده کنید. با این‌که این قاب‌ها کوچک هستند، اما کتابخانه را برای خانواده و سبک زندگی خود منحصر به فرد می‌کنند. به علاوه می‌توان یک تم از عکس‌ها در کتابخانه اضافه کرد. برای مثال نمایش عکس‌های سفر تفریحی خانوادگی یا عروسی در کتابخانه را در نظر داشته باشید.

- مقداری زرق و برق اضافه کنید

شکی نیست که طلا و برنز زیورآلات پرطرفداری هستند؛ اگر نمی‌دانید کجا از آنها استفاده کنید، کتابخانه را امتحان کنید. آن‌ها قطعاتی فوق‌العاده برای نمایش مد روز در کتابخانه هستند. اگر دوست دارید آخرین مد را دنبال کنید، به دنبال اشکال هندسی یا مجسمه‌های طلا باشید.

به طور کلی آراستن کتابخانه راهی فوق‌العاده برای تزئین اتاق است و احتمالا این کار با اشیائی که موجود دارید امکان پذیر است. با استفاده از ترفند‌های گفه شده، اشیاء را بازآرائی کرده و به فضای خود نمایی کاملا جدید ببخشید.


[1] Vignette در طراحی داخلی به یک قسمت کوچک آراسته گفته می‌شودکه اغلب شامل مجموعه‌ای از اشیاء تزئینی بر روی میز یا طبقه بوده و خلاصه‌ای از سبک زندگی صاحب خانه را نشان می‌دهد.


ترجمه: گالری آنلاین

logo-samandehi