برجسته سازی

استراتژی طراحی آشپزخانه با یک رنگ واحد

یک محیط تک رنگ فضایی است که در آن بیشتر عناصر معماری از یک رنگ واحد ساخته شده است. اگرچه اغلب معمارها در فضاهای تک رنگ از رنگ سیاه و سفید به دلیل خنثی بودن استفاده میکنند اما می توان تقریباً از هر رنگی برای طراحی یک فضا استفاده کرد و از مزایای آن ها و سایه های نامتناهی آنها استفاده کرد. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به سه استراتژی طراحی با یک رنگ واحد.

به گزارش گالری آنلاین، انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای یک محیط می تواند به اجرای استراتژی طراحی کمک کند، رنگ ها درک ما از فضای داخلی را تغییر می دهند و رنگ بر معماری تأثیر می گذارد. امروز با بررسی یک سری نمونه های ساخته شده، ما در مورد سه استراتژی صحبت خواهیم کرد که از طریق آنها می توان رنگ را تغییر داد، برجسته سازی و متحد کردن کرد.

برجسته سازی

طراحی با یک رنگ واحد در آشپزخانه یک استراتژی مفید است که به دنبال برجسته کردن کل فضا یا هر یک از عناصر آن به طور خاص است. از این طریق می توان رنگ را با وسایل خانگی در تضاد قرار داد، پوشش های مخصوص را برجسته کرد یا روی اشیاء ، وسایل و لوازم جانبی تأکید کرد.


تضاد با لوازم

معماران استودیوی E / L ، آشپزخانه Jade Residence را با استفاده از تخته های چوبی و کاشی های سرامیکی روی دیوارها، هر دو با رنگ های سبز رنگ طراحی کردند و وسایل را به رنگ مشکی برجسته کردند.


آشپزخانه جانبی پروژه شماره 5 ، نتیجه همکاری بین مارسیو کوگان، دیانا رادومیزلر و لوسیانا آنتونس (استودیوی MK27) ، برای برجسته سازی مواد از چوب طراحی شده است. در داخل، صندلی ها و لامپ های متضاد سیاه، زیبایی به محیط می بخشد و با سبک اتاق نشیمن ارتباط برقرار می کند.


آپارتمان Cobogó که توسط Lelalo arquitetura e طراحی شده است ، آشپزخانه ای را ارائه می دهد که در آن کف، دیوارها، پیشخوان و نجاری همه سیاه و سفید است و برخی اجزا با وسایل استیل ضدزنگ است. کف چوبی در اتاق نشیمن با رعایت طرح و فرم مشابه آن، به یک طبقه گرانیتی در آشپزخانه منتقل می شود.


در آپارتمان CR2 Arquitetura's Tetrys 607 ، وسایل، شیرآلات و لوازم جانبی در رنگ نقره ای در تضاد با رنگ پرتقالی آشپزخانه ، که تا درب ورودی آپارتمان امتداد دارد، قرار گرفته است.


روکش فلزی مخصوص

آشپزخانه در خانه Escu ، طراحی شده توسط Bijl Architecture ، نمونه بارز این است که چگونه یک آشپزخانه تک رنگ می تواند به برجسته کردن روکش با یک طراحی خاص - به عنوان مثال ، کاشی یا کاغذ دیواری کمک کند.

اشیاء و ظروف

معماران TACO آشپزخانه خانه مونته را با یک پالت نرم تک رنگ در تن های رنگ زمین طراحی کردند. از آنجا که هیچ دری، قفسه را پنهان نمی کند، ظروف و سایر عناصر ذخیره شده از هم متمایز هستند.

در آشپزخانه سفید پروژه کازینا توسط Daher Jardim Arquitetura ، چهار صندلی چوبی کنتراست اضافه می کنند و در مقابل یک آشپزخانه می ایستیم که به نظر می رسد در حال ناپدید شدن است.

در خانه ای هری تامسون یک آشپزخانه بژ ظریف یک رنگ را با رنگ یکنواخت طراحی کرد و وسایل و لوازم جانبی را در فضا های خالی باز خود برجسته کرد.


logo-samandehi