اینستالیشن سر در ابرها در فستیوال معماری های درخشان



فستیوال معماری های درخشان، برنامه ای سالانه است که به دنبال شروع انعکاسی از معماری و توسعه آن در میان بستر شهری ست و از طریق تورهای گردشگری شهری، بازدیدکنندگان را به کشف آثار معاصر در سایت های منحصر بفرد برده و به برجسته سازی پروژه های معماران و برنامه ریزان شهری جوان می پردازد که گاهی برای مردم محلی شهر ناآشنا هستند. این فستیوال که اکنون در شهر مونپلیه فرانسه برقرار می باشد از حیاط هتل های خصوصی استفاده می نماید تا با گشودن درهای خود به روی عموم مردم، میزبان اینستالیشن ها، نمایشگاه ها و رویدادهای هنری این فستیوال باشند.

در داخل یکی از این حیاط های پنهان، یک تیم خلاق فرانسوی، پناهگاهی آرام و دور از زندگی شهری ساخته اند. در فستیوال 2016، گروه دو نفره طرح "سر در ابرها" را اجرا نموده اند؛ دنباله ای از ابرهای مواج که برفراز سرها نصب و آویزان شده اند. هنگامی که به عنوان یک بازدید کننده وارد می شوید، این ابژه های بزرگ همچون ابرهایی بر روی سر میهمانان و شناور به نظر می رسند و فضایی یادآور خیال بافی های غریبانه می سازند.

به عنوان راهی برای کناره گیری از هرج و مرج فضای شهری اطراف، از بازدیدکنندگان درخواست می شود که سر خود را در میان فضای باز این ابرهای سفید بزرگ قرار دهند و در فضای تاریک، آرام و خصوصی آن تامل کنند. صندلی ها و نیمکت های اطراف حیاط در زیر ابرها تعبیه شده اند تا محلی برای استراحت و تمدد اعصاب میهمانان، بازدیدکنندگان نمایشگاه و رهگذران کنجکاو فراهم نمایند.


.

.

.

.

.

.

منبع : اتود
logo-samandehi