موزه آینده دقیقاً چیست؟

آینده متعلق به کسانی است که می‌توانند آن را تصور کنند، طراحی کنند و اجرا کنند. این چیزی نیست که منتظرش باشید، بلکه باید آن را خلق کنید. این نقل قول از شیخ محمد رشید بن مکتوم بهترین توصیف از رسالت و چشم‌انداز موزه آینده است.

به گزارش گالری آنلاین، اجداد درختان را میکارند. نوادگان از سایه لذت می برند، این ضرب المثل چینی باستانی در ورودی یکی از گالریهای «موزه آینده» دبی چشم بینندگان را به خود جلب می کند.

با توجه به چالشهای مبرمی که امروزه سیاره ما با آن مواجه است، برای نسل کنونی اهمیت بیشتری می یابد که این بحرانهای فزاینده را بپذیرد تا از سیاره برای آینده ها محافظت کند. این وظیفه ای است که بدون شک باید یک کار جمعی و هماهنگ باشد.

در اولین برخورد بصری بیننده با موزه، چشم فرد به سمت فضای خالی بیضوی برجسته ای کشیده می شود که جنبه کانونی نمای بیرونی موزه را تشکیل می دهد. در نتیجه ظاهر نامتقارن موزه این حس را القا می کند که ساختمان در حال حرکت پویا است، گویی در حال حرکت به جلو است، که تجسمی کاملاً تحت اللفظی از هدف موزه برای سفر به آینده است. کیلا گفت: «این خلأ نشان‌دهنده چیزی است که ما درباره آینده نمی‌دانیم». افرادی که به دنبال ناشناخته‌ها هستند، مخترعان و کاشفان آینده می‌شوند که در نهایت به طور مداوم موزه را دوباره پر می‌کنند.

موزه آینده، که حضور سر به فلک کشیده و طاق عربی آن در قلب منطقه تجاری دبی قرار دارد، بر استفاده از درس های امروز ما برای ساختن آینده تمرکز می کند و بینندگان را دعوت می کند تا در انجام این کار از طریق یک رویکرد بسیار فراگیر مشارکت کنند.

موزه با بهره گیری از انواع واقعیت مجازی و افزوده، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، هوش مصنوعی، و تاسیسات و نمایشگرهای تعامل ماشین انسانی، بازدیدکنندگان را در چارچوب پنج فصل به سفری به آینده می برد که ایده یک روایت جهانی در حال گسترش را پیشنهاد می کند.

یک دقیقه، شما در دبی 2022 هستید. فصل بعدی، شما در یک ایستگاه فضایی در قسمت بیرونی کهکشان، OSS Hope، در سال 2071، که بررسی می کند چگونه انسان ها در خط مقدم فناوری فضایی قرار دارند. (این تاریخ انتخاب شده، نزدیک به 50 سال آینده، صدمین سالگرد تشکیل امارات متحده عربی را نیز نشان می دهد.)

فصل 2 بازدیدکنندگان را به موسسه هیل می برد، اولین بخش که در بازسازی دیجیتالی خیره کننده آمازون در لتیسیا، کلمبیا قرار دارد. آنها متعاقباً با "طاق زندگی" روبرو می شوند، یک تاسیسات غوطه ور نورانی متشکل از یک کتابخانه DNA متشکل از 2400 گونه، که با دقت از بین میلیون ها گونه انتخاب شده است تا تنوع زیستی باورنکردنی جهان را فهرست بندی کند، و همچنین آزمایشگاهی از گونه های آزمایشی، که همه برای وادار کردن بینندگان به بررسی تأثیر تغییرات آب و هوا طراحی شده اند. فصول بعدی به بررسی تکرارهای دیگر آینده می پردازد، مانند کالیبراسیون ذهن و بدن در فصل «الوها». چگونه میتوانیم به فناوریهای نوظهور امروزی برای سود فردا در «فردا امروز» دسترسی پیدا کنیم. و در نهایت، "ابر قهرمانان"، که بر جوانانی تمرکز دارد که از قبل به راه حل هایی برای بحران آب و هوا فکر می کنند.

خلفان بلهول، مدیر عامل بنیاد آینده دبی که مدیریت موزه با بودجه دولتی را بر عهده دارد، در مصاحبه ای ایمیلی گفت: موزه آینده با هر موزه معمولی دیگری متفاوت است. او فضا را به عنوان یک "موزه زنده" توصیف کرد که "به طور مداوم در طول زمان تجدید، تقویت و غنی خواهد شد"، جنبه ای که عمداً در ماهیت انعطاف پذیر معماری داخلی موزه منعکس شده است، فضایی سیال، چند طبقه و بدون ستون که بسیار سازگار و باز برای تفسیر برای برنامه نویسی آینده است.

با توجه به ظاهر موزه های شاخص در همسایگی ابوظبی (لوور و گوگنهایم آینده) به عنوان راهی برای نشان دادن تمایل مجدد کشور به دانش و کاوش در فرهنگ، علم و هنر، ورود موزه آینده بینظیر است. به گفته بلهول، فرصتی برای نسل جدید برای تبدیل شدن به بخشی از آینده و همه جنبه های آن است. بخشی از این امر شامل مشارکت تیم متصدی با هنرمندان، طراحان، دانشمندان و آینده پژوهان محلی و بین المللی از سراسر جهان بود تا بستری برای ابداع راه حل هایی برای چالش های جهانی فراهم کند.

به عنوان مثال، بخش «امروز فردا» به عنوان نقطه مرجع سؤالی را که توسط معمار بانفوذ سدریک پرایس در سال 1966 مطرح شد، «تکنولوژی پاسخ است، اما سؤال چه بود؟» به عنوان نقطه مرجع در نظر میگیرد. بیش از 50 نمایشگاه در مورد اینکه چگونه فناوری دقیقاً برای شکل دادن به آینده ما ضروری بوده است، از جمله نمونه های اولیه و محصولات فعلی با تمرکز بر حوزه هایی مانند مدیریت زباله، محیط زیست، امنیت غذایی، کشاورزی، آبیاری و برنامهریزی شهری در معرض دید عموم قرار دارد.

چه کشف Notpla، یک ماده زیست تخریب پذیر که هدف آن جایگزینی بسته بندی های پلاستیکی یکبار مصرف است، یا روشهایی برای ذخیره دائمی دی اکسید کربن که میزان انتشار گازهای گلخانهای وارد جو را محدود میکند، این نمایشگاه انواع مختلف و متنوعی از تحقیقات را ارائه میکند که در موارد مختلف انجام میشود. بخش هایی از جهان در حالی که بخشهای دیگر بیشتر بر درگیر کردن تخیل و حواس بینندگان تمرکز میکنند، «امروز فردا» نه تنها به دلیل جلب توجه مؤثر به فوری ترین پرسشهای مرتبط با محیط زیست امروزی، بلکه همچنین به ارائه این که چگونه فناوری انتقال ایده های انتزاعی را به ملموس و قابل دسترس پل میزند، برجسته است. فرم هایی برای ایجاد راه حل های عملی.

در حالی که موزه آیندهگفته است که از زمان افتتاحش در پایان فوریه پذیرای بازدیدکنندگان زیادی بوده است (موزه از ارائه هر گونه آمار حضور خودداری کرد)، بهول تأکید کرد که این چیزی بیش از «تجربه یک بازدیدکننده» نیست. این مکانی است که در آن ذهن های بزرگ گرد هم می آیند تا آینده را طراحی و شکل دهند."

اینکه دقیقاً چگونه این اتفاق خواهد افتاد باید دید، اما برخی از برنامه ریزی های اولیه موزه به این واقعیت اشاره میکنند که این فقط یک خواب نیست. این موزه با هدف تبدیل شدن به مکانی برای بحث و گفتگو، تاکنون میزبان مجموعه ای از «گفتوگوهای آینده» با مبتکران، دانشمندان و چهره های برجسته صنایع پیشرو در زمینه های مختلف بوده است. در دومین «گفتگوی آینده»، اوساما خطیب، مدیر آزمایشگاه رباتیک استنفورد در دانشگاه استنفورد، در مورد اینکه اقیانوس های ما چگونه پاسخ های پرسش های حیاتی وجودی را دارند و راه هایی که انسانها و روبات ها میتوانند با یکدیگر برای حرکت در اقیانوس ها همکاری کنند، صحبت کرد. گفتگوی سوم، الکس کیپمن، معاون هوش مصنوعی و واقعیت ترکیبی مایکروسافت است که آینده و پتانسیل متاورس را بررسی می کند.

موزه آینده علاوه بر داشتن یک بازوی انتشارات تحقیقاتی، همچنین به عنوان مقر صندوق ذهن عرب بزرگ، یک ابتکار پنج ساله، با 100 میلیون درهم (27.2 میلیون دلار) بودجه از سوی دولت دبی برای ایجاد "مؤسسه "کار خواهد کرد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی، بزرگترین جنبش جهان عرب برای جستجوی استعدادهای استثنایی در میان دانشمندان، متفکران و مبتکران عرب در زمینه های کلیدی، با هدف برجسته کردن متفکران برجسته در منطقه و الهام بخشیدن به جوانان با الگوبرداری از آنها طراحی شده است.

این که همه اینها در یک مکان مرکزی در دبی مستقر شوند، نوع سرمایه گذاری این موسسه جدید را بیشتر خاص می کند. به گفته معمار آن، Shaun Killa، که آن را به‌عنوان «محدودیت‌های مطلق طراحی، فناوری و فناوری ساخت‌وساز» توصیف می‌کند، به معماری موزه آینده نگاه نکنید، که تجسم فیزیکی فلسفه موزه است.

این موزه با جدی گرفتن درخواست‌های خود برای اقدام در مورد تغییرات آب و هوایی، به طور قابل توجهی یک پروژه کم کربن است، با معماری خورشیدی غیرفعال و راه‌حل‌های مهندسی کم انرژی و کم آب با قابلیت‌های تجدیدپذیر یکپارچه که در طراحی آن ادغام شده‌اند.

و به منظور اطمینان از حداکثر دید برای موزه، با توجه به اینکه در داخل خط افق مواج پویا دبی قرار دارد، موزه 252 فوتی بر روی یک فلات سبز قرار دارد که به نوبه خود با 100 گونه گیاهی که بومی امارات هستند پوشیده شده است. وجود این فلات سبز لایه ای اضافی برای تبدیل موزه به یک پارک شهری ایجاد می کند که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد در اطراف موزه بنشینند و قدم بزنند و با ساختار در یک بافت فضایی و شهری درگیر شوند.

این نما همچنین دارای سه نقل قول از حاکم فعلی دبی، شیخ محمد رشید بن مکتوم در یک حکاکی سه بعدی به خط کلاسیک عربی توسط هنرمند اماراتی متار بن لاهج است و از بازوهای رباتیک کامپیوتری بزرگ CNC برای تعمیر هر یک از 1024 نما استفاده شده است. پانل های فولادی ضد زنگ جلا. در شب، 8.7 مایل چراغ‌های LED قابل برنامه‌ریزی، خط را روشن می‌کنند و آن را به یک افزوده بصری چشمگیر در مرکز شهر دبی تبدیل می‌کنند.

کیلا خوشنویسی را «پنجره‌هایی به موزه» توصیف کرد که راهی برای ارائه ظاهری دیدگاه شیخ برای آینده، هم در سطح منطقه و هم در سطح جهانی است. یکی از نقل‌قول‌های شیخ شاید به بهترین نحو مظهر رسالت و چشم‌انداز موزه باشد: «آینده متعلق به کسانی است که می‌توانند آن را تصور کنند، طراحی کنند و اجرا کنند. این چیزی نیست که منتظرش باشید، بلکه باید آن را خلق کنید.» اگر موزه به گسترش و پاسخگویی به این مفهوم از طریق دریچه‌ها و رویکردهای متعدد در نمایشگاه‌های آتی خود ادامه دهد، مطمئناً این پتانسیل را دارد که در خلق آینده‌ای که ما در حال حاضر به آن نیاز فوری داریم، کمک کند.

logo-samandehi