دومین دوره کنفرانس عمران، معماری و شهرسازی ایران معاصر


تاریخ معماری و شهرسازی معاصر ایران همواره تحت تاثیر تحولات،تغییرات و نوسانات معماری و شهرسازی اروپا بوده و هست.منظور حدود یکصد و پنجاه سال اخیر از تاریخ ایران است که معماری و شهرسازی اصیل و گران طبع ایران باستان ،هخامنشی،ساسانی،سلجوقی،صفویه و .... از اواسط دوره قاجاریه تحت عنوان "تجدد گرایی"جای خود را به یک سلسله تقلیدهای سطحی و نا به جا داده است:چه معماری "عشق به فرنگ"که پس از سفر ناصرالدین شاه به اروپا متداول گردید ،چه معماری "شبه اکسپرسیونیستی آلمانی"و شهرسازی "شبه دهه بیست اروپا"که در زمان پهلوی اول و پس از اعزام هیئت های دانشجویی به آلمان و بعضی از کشورهای اروپایی متداول شد و چه معماری مدرن و شهرسازی به اصطلاح "منشور آتنی" و در هم ریختگی افکار و سبکهای معماری تحت تاثیر تحولات دهه شصت به بعد اروپا و آمریکا در دوران پهلوی دوم،عملا اروپا و آمریکا را به "دستگاه فرستنده سبک ها "و ایران را به "دستگاه گیرنده سبک ها "تبدیل کرده است!! حتی امروز که "انقلاب اسلامی" را "انقلاب ارزشها" نام نهاده اند،هنوز مرجع اصلی معماران ما مجلات معماری و شهرسازی خارجی است که از آنها به طور تقلیدی بهره گیری سطحی شده و در عمل شاهد ملقمه ای از انواع سبکهای التقاطی مدرن و پست و رومی و ... هستیم! هدف از این کنفرانس فقط بیان این واقعیت های تلخ نیست بلکه تحلیلی از علل وجودی آن و نحوه ی برخورد صحیح با آن در سطوح مختلف جامعه اعم از آموزشی،حرفه ای،مدیریتی،و غیره است...و امید به این که در یک جامعه جهانی که عضوی از آن هستیم ارزشهای والای معماری و شهرسازی خود را عمقا بشناسیم و آنرا هوشیارانه در انطباث با دنیای پویا و پر تحرک امروز به کار گیریم که راهیست طولانی و سخت ولی امکان پذیر.

پروفسور ایرج اعتصام

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی کنفرانس، از این رو برگزاری دومین دوره کنفرانس عمران، معماری و شهرسازی ایران معاصر در راستای برگزاری موفق دوره اول توسط دانشگاه اسوه با همکاری دانشگاه شهید بهشتی بازتاب بسیار گسترده آنها و با بهره گیری از تجارب گذشته، اساتید بزرگوار دانشگاه های معتبر ایران و جهان و نهادهای علمی پژوهشی فرصتی مناسب جهت تبادل اطلاعات و ارائه ی یافته های پژوهشی نوین و گردهم آوردن صاحب نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، سیاستگزاران و مدیران، سازمانهای ذی ربط و علاقه مند، مهندسین مشاور و متخصصان و علاقه مندان مباحث مهندسی عمران، معماری و مهندسی شهرساز می باشد. برگزاری این کنفرانس امكان تبادل نظر و ایجاد ارتباط علمی با دانشگاه ها ومراكزتخصصی کشور و جهان درزمینه مفاهیم مشترك مهندسی و صنعت ساخت و ساز وسایرموضوعات مرتبط با محورهای کنفرانس را فراهم می سازد. بر این اساس، دبیرخانه دومین کنفرانس بین المللی عمران، معماری و شهرسازی ایران معاصر با افتخار از تمامی متخصصان، كارشناسان، دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان مراكز علمی ، تحقیقاتی و صنعتی دعوت می نماید با شرکت در برنامه های متنوع این کنفرانس در این رویداد مهم بین المللی مشارکت نموده و با ارائه آخرین دستاوردهای علمی و اجرایی خود، زمینه دستیابی به اهداف فوق را فراهم سازند.

در زیر تعدادی از ویژه گیهای برتر کنفرانس اعلام می گردد:

► تبیین نقشه جامع راه در زمینه توسعه پایدار شهری

► بیش از 110 دانشگاه ، موسسه ، انجمن ، پژوهشکده و شرکت مشارکت کننده

► بومی سازی تجربیات کشورهای پیشروی جهان در مباحث مهندسی ساختمان و صنایع وابسته

► حضور بیش از 10 سخنران کلیدی و استاد بین المللی از دانشگاه های معتبر جهان از جمله ایتالیا و قبرس

► پنل های تخصصی مجزای مرتبط با رشته های عمران ، معماری ، شهرسازی

► مشارکت بیش از 3000 نفراز فعالین این بخش شامل دانشگاهیان، صاحب نظران، سیاستگزاران و مدیران، دانشجویان ، سازمانهای ذی ربط و علاقه مند، مهندسین مشاور، پیمانکاران و متخصصان

► 20 سخنرانی محوری

► چاپ رایگان تمامی مقالات برگزیده کنفرانس بدون نیاز به داوری مجدد در ژورنال ها و مجلات معتبر علمی، پژوهشی، تخصصی وISIپشتیبان کنفرانس.

► صدور گواهی نامه های بین المللی کنفرانس با مشارکت آکادمی های معتبر جهان با درج هولگرام امنیتی و مهر برجسته و کد شناسایی اختصاصی که در هر زمان از طریق کد فوق الذکر از طریق سامانه احراز اصالت گواهینامه در سایت کنفرانس قابل استعلام و پیگیری می باشند.

► امکان داوری زودهنگام مقالات در صورت درخواست در مدت 10 روز و امکان شرکت در کنفرانس به دو صورت حضوری یا غیر حضوری .

► اهداء تندیس و لوح تقدیرکنفرانس به مقالات برتر

► اهداء جوایز نقدی نفیس به 15 مقاله برتر

► حضور مستمر نمایندگان صنعت و اقتصاد در کنفرانس


تاریخ های مهم:

  • آخرین مهلت ارسال اصل مقالات 30 آبان ماه 97
  • اعلام نتایج داوری مقالات 5 آذر ماه 97
  • اخرین مهلت ثبت نام 10 آذر ماه 97
  • کنفرانس 15 اسفند ماه 97


جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات به سایت کنفرانس مراجعه نمایید.

logo-samandehi