سومین همایش ملی راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار در علوم معماری و شهرسازی ایران


کشور ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی حساس خود، اكنون در مقطعی از تاریخ و در مرحله ای از توسعه قرار گرفته است كه تحت هر شرایطی باید مقوله توسعه پایدار را به طور جدی مورد توجه قرار دهد. تحقق این امر هم زمانی ممكن است كه بتوانیم با فرهنگ سازی صحیح مقوله مهم و حیاتی توسعه پایدار را در جامعه گسترش دهیم و مسلماً بدون آموزش و ترویج توسعه پایدار در کشور نمی توان به نتیجه ای مطلوب دست یافت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی همایش، در راستای تحكیم و عملیاتی نمودن این عزم فراگیر و بهره برداری مناسب از بركات آن موسسه آموزش عالی مهر اروند و مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار به منظور پیشگیری از عوارض و مشكلات احتمالی پیش رو، با توکل بر عنایت حضرت باریتعالی، با حمایت و مشارکت موثر دستگاه های علمی و اجرایی با هدف آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین متدهای پژوهشی انجام یافته امیدوار است بتوان بیش از پیش به نتایج و اهداف بالاتری دست پیدا کرده و در مقابل پژوهشگران این همایش سربلند گردیم. امید است برگزاری این همایش گامی موثر در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار در جمهوری اسلامی ایران باشد.

اهداف:

1.آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین متدهای پژوهشی انجام یافته در حوزه مهندسی معماری و شهرسازی.
2.اهتمام ویژه اندیشمندان به ضرورت فرهنگ توسعه پایدار و توسعه آموزش و پژوهش حوزه مهندسی معماری و شهرسازی.
3.راه اندازی دبیرخانه دائمی کنفرانس و دسترسی آسان علاقمندان و صرفه جویی در هزینه و وقت پژوهشگران.
4.فراهم سازی بسترمناسب برای انتقال دانش وتجربیات كشورهای مختلف.
5.جلب توجه صاحبنظران و سیاستگزاران بخشهای مرتبط به اهمیت استفاده از دستاوردهای نوین در بهینه سازی فعالیتها و توجه به مقوله توسعه پایدار.
6.اشاعه ی فرهنگ توسعه پایدار در حوزه مهندسی معماری و شهرسازی کشور.
7.دستیابی به راهکارهای مناسب توسعه پایدار در بخش های مختلف مهندسی معماری و شهرسازی.
8.انتقال دقیق مفهوم فرآیند کلیدی توسعه پایدار بصورت عامیانه به مردم از طریق قشر تحصیلکرده.
9.افزایش آگاهی مردم در زمینه توسعه پایدار و استفاده کمتر از منابع پایه و حفظ وضع موجود.

محورهای همایش:

الف: راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار در بخش معماری
مرمت و احیای بناها و بافتهای تاریخی - مهندسی معماری و برنامه ریزی شهری - کاربرد فناوری های نوین در معماری - تاریخ معماری ایران اسلامی - طراحی فضاهای آموزشی - هنرهای ساخت و معماری - انرژی های نو در معماری - معماری و هویت شهری - مدیریت پروژه و ساخت - مطالعات معماری ایران تکنولوژی معماری - معماری داخلی - انرژی معماری - طراحی صنعتی - معماری منظر

ب: راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار در بخش شهرسازی
سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی - کاربرد فناوریهای نوین در شهرسازی - مهندسی مکانیک و تاسیسات شهری - آب و هوا شناسی(اقلیم شناسی) - برنامه ریزی و آمایش سرزمین - برنامه ریزی شهری پایدار - جامعه و فرهنگ شهری - مدیریت شهری نوین طراحی شهری نوین - محیط زیست شهری - حمل و نقل شهری شهرسازی اسلامی - شهرسازی پایدار - امنیت شهری - بافت فرسوده

تاریخ های مهم:

مهلت ارسال مقالات: 20 دی 1397

تاریخ برگزاری: 5 اسفند 1397

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات به سایت همایش مراجه نمایید.

logo-samandehi