دومین کنفرانس بین المللی عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام


انتظار می رود جمعیت شهری در 40 سال آینده دوبرابر شود و شهرها را مجبور به تحول جامع و پایدار از مدل خود کند. بر طبق صحبتهای مارتا تورن، رئیس دانشکده معماری و طراحی IE و مدیر اجرایی جایزه معماری پریتزکر، چالش بزرگ معماری با ظرفیت آن برای ایجاد کلان شهرهای متراکم که دارای کیفیت بالای شهری هستند و ساکنین آنها کیفیت بهتر را ارائه می دهند. بیش از نیمی از جمعیت جهان در حال حاضر در مناطق شهری زندگی می کنند، جایی که معماری با طراحی برای کمک به خدمات شهری، محیط زیست و فضاهای عمومی همکاری دارد. آیا این به همین دلیل است که تبدیل شهرها توجه زیادی به خود جلب کرده است؟

شهرها بسیار مهم هستند نه فقط برای جهان معماری و شهرسازی، بلکه برای اقتصاد و سیاست. علاوه بر این انتظار می رود که جمعیت شهری در 40 سال آینده دو برابر شود و تغییر سریع و گسترده ای در آن ایجاد شود که در تاریخ بشر هیچ سابقه ای ندارد. هر چه دلایل آن باشد، این فشار رشد تأثیری بر عملکرد شهرها، مدیریت آنها و کیفیت زندگی دارد. با توجه به این موضوع، ما باید اطمینان حاصل کنیم که شهرها برای نوآوری، فرهنگ و رفاه باقی خواهند ماند.

جنبه های معماری و اقتصادی مهم هستند. اما فراتر از آن، چالش ها و راه حل ها باید به طور جامع و جامع در مدل جدید شهر مورد توجه قرار گیرد. کاهش نابرابری و دستیابی به پایداری دو هدف است که باید دنبال شود، اما چالش ها بسته به هر شهر و درجه توسعه آن متفاوت است. در کلانشهرهای اروپایی، وضعیت ممکن است به اندازه دراماتیک در کشورهای در حال ظهور نباشد، اما این می تواند به عنوان یک نتیجه از عوامل مختلف، مانند پیری جمعیت، هجوم پناهندگان جنگ یا بلایای طبیعی و بیکاری تغییر کند. بنابراین یک هدف کلیدی در اروپا این است که اطمینان حاصل شود که شهرهای بزرگ موتورهای رشد پایدار اقتصادی هستند، در حالی که بخش های خاص جمعیت مانند جوانان می توانند کار پیدا کنند، در حالی که هدف در کشورهای در حال توسعه مانند برزیل، کلمبیا و هند این است که مسکن و خدمات اساسی برای همه ی کلاس های اجتماعی ارائه دهند. این جنبه نه تنها از نظر مسکن بلکه در جهت حکمرانی و استراتژی شهر بسیار مهم است.

از این رو برگزاری دومین کنفرانس بین المللی عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام - دانشگاه تبریز با بهره گیری از تجارب گذشته ، اساتید بزرگوار دانشگاه های معتبرایران و کشورهای اسلامی و نهادهای علمی پژوهشی فرصتی مناسب جهت تبادل اطلاعات و ارائه ی یافته های پژوهشی نوین و گردهم آوردن صاحب نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، سیاستگزاران و مدیران، سازمانهای ذی ربط و علاقه مند، مهندسین مشاور و متخصصان و علاقه مندان مباحث مهندسی، عمران، معماری و شهرسازی می باشد. برگزاری این کنفرانس امكان تبادل نظر و ایجاد ارتباط علمی با دانشگاه ها ومراكزتخصصی کشور و جهان درزمینه مفاهیم مشترك علوم ، مهندسی وسایرموضوعات مرتبط با محورهای کنگره را فراهم می سازد. بر این اساس، دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی مهندسی عمران، معماری و بازآفرینی کلان شهرها با افتخار از تمامی متخصصان، كارشناسان، دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان مراكز علمی ، تحقیقاتی و صنعتی دعوت می نماید با شرکت در برنامه های متنوع این کنگره در این رویداد مهم بین المللی مشارکت نموده وبا ارائه آخرین دستاوردهای علمی و اجرایی خود، زمینه دستیابی به اهداف فوق را فراهم سازند.

این کنفرانس جزو کنفرانس های معتبر عرصه مهندسی عمران، معماری و شهرسازی بوده که دارای مجوز رسمی برگزاری از ISC وزارت علوم تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و مقالات ارائه شده در آن تحت تائید و حمایت تمامی دانشگاه های معتبر سراسر کشورهای جهان اسلام و سازمان های علمی و پژوهشی وابسته و سفارتخانه ها می باشد.

محورهای کنفرانس:

1- مهندسی عمران
2- مهندسی سازه ، زلزله و بهسازی لرزه ای
3- شهرسازی و بازآفرینی شهری
4- مهندسی معماری و توسعه پایدار
5- مهندسی حمل و نقل و زیرساخت‎های شهری
6- اقتصاد و مدیریت شهری
7- مدیریت و برنامه ریزی شهری
8- مهندسی شهرسازی و توسعه شهری پایدار
9- معماری و گرافیک
10- مهندسی محیط ‎زیست و محیط ‎زیست شهری
11- منظر شهری پایدار و توسعه
12- روانشناسی و جامعه شناسی شهری
13- نانو تکنولوژی و توسعه پایدار
14- مرمت بافت ها و آثار تاریخی
15- مهندسی مکانیک و تاسیسات
16- مدیریت بحران
17- یافنه های نو در معماری منظر
18- تاریخ و معماری

تاریخ های مهم:

  • آخرین مهلت ارسال اصل مقالات 5 مرداد ماه 98
  • اعلام نتایج داوری مقالات 10 مرداد ماه 98
  • اخرین مهلت ثبت نام 15 مرداد ماه 98
  • کنفرانس 29 مهر ماه 98


جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات به سایت کنفرانس مراجعه نمایید.

logo-samandehi