چهارمین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری

طراحی شهری فرآیندی است كه به شكل‌دهی فیزیكی بافت‌های مختلف شهری و روستایی منجر می‌شود. طراحی شهری با رویكرد ساختارگرایی به ایجاد اماكن متعدد می‌پردازد. این فرآیند طراحی ساختمان‌ها، فضاها و چشم‌اندازها را در برمی‌گیرد و نهایتا جریانی را به راه می‌اندازد كه به عمران و آبادی شهری كمك می‌كند. محدودیت های اجرایی در محیط شهری، هزینه های اضافی بابت کنترل تاثیرات اجتماعی پروژ ه ها، وجود نهادهای متفاوت ، محدودیت بخش عمومی برای اعطای تضمین سرمایه گذاری خارجی و وجود خدمات دولتی رقیب موجب شده است که ساخت و توسعه شهری با مشکلات زیادی روبرو شود . البته لازم بذکراست که برای شناسایی و حل چالش های پیش روی این تیپ پروژهای شهری، راهکارهایی برای اجرا آن به صورت علمی و تخصصی وجود دارد که در جای خود قابل بحث و بررسی می باشد امروزه ضرورت توجه به وجود این عناصر کاربردی می تواند حتی پایه های تولید ناخالص ملی برای عرصه صادرات پایدار به کشورهای منطقه و جهان تلقی گردد. طراحی شهری بخش بسیار مهم و حساسی از هویت شهروندان یک شهر به شمار می رود.بدین معنا که چگونه می اندیشند ،چه امکاناتی در دسترس داشتند و چه متخصصانی نبوغ خود را ارائه دادند تا شهری که در آن زندگی می کنیم ساخته شده است. براین اساس، اندیشه در باب الگوهای توسعه شهری مستلزم تقید توسعه دریک محدوده کالبدی به نام" شهر" است که جنبه ای از فرایند توسعه را دربرمی گیردکه با التفات بر متغیرهای مرتبط با زندگی شهری شکل می گیرد. طراحی شهری پایدار برآمده از فرآیند توسعه ای است که ذهنیت و امکان ارتقای همیشگی سلامت اجتماعی ، اقتصادی بوم شناسانه شهر و منطقه را فراهم کرده و این ذهنیت و امکان را به عینیت و اقدام مبدل ساخته است. لذا در راستای تحقق توسعه پایدار شهری می بایست شرایطی فراهم شود تا امکان بسترسازی در زمینه مباحث عمران و معماری نیز فراهم گردد. آنچه مسلم است حرکت به سوی توسعه وآبادانی زمانی محقق خواهد شدکه زیرساخت های علمی وعملی موجودباشد.

از این رو برگزاری چهارمین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری در راستای برگزاری موفق دوره اول کنفرانس در دانشگاه استانبول ترکیه، دوره دوم کنفرانس توسط دانشگاه کاسم باندیت بانکوک و دوره سوم کنفرانس در دانشگاه هنر اسلامی تبریز و بازتاب بسیار گسترده آنها و با بهره گیری از تجارب گذشته ، اساتید بزرگوار دانشگاه های معتبر بانکوک و جهان و نهادهای علمی پژوهشی فرصتی مناسب جهت تبادل اطلاعات و ارائه ی یافته های پژوهشی نوین و گردهم آوردن صاحب نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، سیاستگزاران و مدیران، سازمانهای ذی ربط و علاقه مند، مهندسین مشاور و متخصصان و علاقه مندان مباحث عمران، معماری، شهرسازی، هنر و محیط زیست می باشد. برگزاری این کنفرانس امكان تبادل نظر و ایجاد ارتباط علمی با دانشگاه ها ومراكزتخصصی کشور ایران و جهان درزمینه مفاهیم مشترك معماری، سازه، مدیریت شهری، فنآوری های نوین، تاثیرسازه درشكل گیری معماری وسایرموضوعات مرتبط با محورهای کنفرانس را فراهم می سازد.

بر این اساس، دبیرخانه چهارمین کنفرانس بین المللی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری با افتخار از تمامی متخصصان، كارشناسان، دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان مراكز علمی ، تحقیقاتی و صنعتی دعوت می نماید با شرکت در برنامه های متنوع این کنفرانس در این رویداد مهم بین المللی مشارکت نموده وبا ارائه آخرین دستاوردهای علمی و اجرایی خود، زمینه دستیابی به اهداف فوق را فراهم سازند.

محورهای کنگره


تاریخ های مهم:

آخرین مهلت ارسال اصل مقالات: 18 آذر ماه 1400

اعلام نتایج داوری مقالات: 30 آذر ماه 1400

آخرین مهلت ثبت نام: 10 دی ماه 1400

برگزاری کنفرانس: 25 الی 26 اسفند 1400


جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات به سایت کنفرانس مراجعه نمایید.

logo-samandehi