فراخوان همایش «دیپلماسیِ هنر»

معاونت پژوهشی و هنری فرهنگستان هنر فراخوان نخستین همایش «دیپلماسیِ هنر» را منتشر کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، معاونت پژوهشی و هنری این فرهنگستان نخستین همایش «دیپلماسیِ هنر» را با اهداف تولید دانش تخصصی در حوزه دیپلماسی هنر، ارتقای جایگاه هنرِ ایرانی در دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی کشور، و وضعیت‌شناسی و آینده‌پژوهی ارتباطات بین‌المللی هنر در ایران، در بهار 1401، برگزار می‌کند.

اندیشمندان، هنرمندان و صاحب‌نظران اهل قلم می‌توانند یافته‌های پژوهشی خود را حول محورهای مطالعاتی همچون «نظریه‌شناسی (تعاریف، نظریه‌ها و رویکردها)»، «تاریخچه و تجربیات جهانی»، «گونه‌شناسی دیپلماسی هنر»، «الگوها و مدل‌های دیپلماسیِ هنری»، «برندسازی ملی هنرهای ایرانی»، «نهادها و سازمان‌های دیپلماتیک فرهنگی و هنری»، «وضعیت‌شناسی، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دیپلماسی هنریِ ایران» به دبیرخانه علمی این همایش ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند چکیده ‌مقالات خود را، حداکثر تا پایان دی ۱۴۰۰، به رایانامه همایش، به نشانی artdiplomacy@honar.ac.ir، و یا به‌صورت پستی به دبیرخانه همایش، به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲، فرهنگستان هنر، شناسه پستی ۱۴۱۶۹۵۳۶۱۳، ارسال کنند.

شایان ذکر است دبیری علمی این همایش را میثم یزدی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی، بر عهده دارد. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانند با شماره تلفن‌های 4-66974793 (داخلی 7: خانم زابلی‌زاده) تماس بگیرند.

logo-samandehi